Daily Paper wordt in 2011 opgericht door de creatievelingen Jefferson Osei, Abderrahmane Trabsini en Hussein Suleiman. Vijf jaar later haalt het drietal Rodney Lam erbij om – zijn eigen woorden – de saaie dingen te doen. De ceo en mede-eigenaar vertelt uitgebreid over de grote plannen met het new luxury-merk.


Als Rodney Lam in 2016 via via de vraag krijgt of hij zich met het veelbelovende streetwearmerk Daily Paper wil gaan bemoeien, is hij eigenlijk niet op zoek naar een baan. Het merk bestaat dan al vijf jaar, maar zit eigenlijk nog in de opstartfase. “Vijf, zes man personeel en een winkel gecombineerd met kantoor en magazijn”, omschrijft Lam. “Ik ben er net op tijd bij gekomen. Net voordat Daily Paper echt iets werd.”


Hij begint met vier uur in de week adviseurswerk van buitenaf en neemt langzaam steeds meer taken op zich. Dat is ook wel nodig gezien de sterke groei die Daily Paper doormaakt. Het aantal personeelsleden is gegroeid tot 110 en het merk is in vijf landen actief.


De taakverdeling met de oprichters heeft zich organisch ontwikkeld, zegt Lam. “Zij...