Lego zet vol in op fysieke winkels. Het zijn ideale plekken om nieuwe producten te ontdekken, vindt de speelgoedfabrikant. Tijdens de retailconferentie Shoptalk Europe in Londen legde Lego uit hoe het te werk gaat. RetailTrends was erbij.


“Het is onze missie om de bouwers van morgen te inspireren en te ontwikkelen”, zegt Natali Stojovic. Ze is sinds februari vorig jaar verantwoordelijk voor de retailtak van Lego. Door te spelen leren kinderen essentiële vaardigheden waar ze de rest van hun leven iets aan hebben, meent de Deense maker van gekleurde kunststofblokjes en -figuurtjes.


Stojovic somt ze op: problemen oplossen, kritisch denken, creativiteit, samenwerken, communiceren. “Bij Lego zijn we ervan overtuigd dat fysieke winkels een belangrijke rol spelen”, voegt ze er meteen aan toe. Want ondanks de groei van e-commerce zijn dat vooral de plekken waar je nieuwe producten kunt ontdekken. “Daarom blijven we daarin investeren en innoveren.”


En dat zijn geen loze woorden. Lego opende vorig jaar 165 nieuwe brandstores, waarmee het totaalaantal op...