Wat doe je als heel Nederland tijdens corona aan het klussen is geslagen, maar er in de tussentijd een groter wordende groep klanten roept om duurzame alternatieven? Je introduceert services die het leven van je klant makkelijker maken én minder belastend zijn voor het klimaat. Zo ook Karwei. “Je móet wel een sprong in het diepe nemen.”

 

Het is inmiddels twee maanden geleden dat Karwei begon met de Reparatiestudio: een service waarmee klanten kapotte producten kunnen langsbrengen voor een gratis reparatie. In de winkels in Heesch, Hoogvliet, Amersfoort en Barendrecht kun je terecht met kapotte tuinstoelen of doorgeroeste zagen, die op locatie worden gerepareerd of doorgaan naar kringloopwinkels. Stichting Repair Café repareert met vrijwilligers de spullen; Karwei levert het gereedschap en het materieel.

 

De kosteloze service is een gewaagde stap voor een grote retailer, vond ook Mariëlle Rooswinkel, manager marketing, communicatie en formule bij Karwei. In plaats van dat je een nieuwe boor verkoopt, repareer je gratis een exemplaar dat al jaren ligt te...