Zoals bij veel modeketens hakte de coronacrisis er bij Van Dal Mannenmode flink in. Maar het ergste leed is geleden; er is weer ruimte voor investeringen. Zo opende de keten, die zich thuisvoelt in het middensegment, vorige week een nieuwe winkel in Drachten. En daar blijft het niet bij, vertelt directeur/eigenaar Ger Segeren.


De historie van Van Dal Mannenmode gaat terug tot 1951. Ties van Dal begint in Tilburg een tapijtenhandel. Enkele jaren later gaat hij langs de deur met stofcoupons, waarvan consumenten kleding kunnen laten maken. In de jaren zestig komt daar een kledingzaak uit voort. Die zal uitgroeien tot een keten van tientallen winkels in het midden en het zuiden van het land.


Ger Segeren is sinds 2014 eigenaar/directeur van Van Dal, dat hij al vanaf 2006 leidt. Zijn familie, actief in kinder- en damesmode, had het bedrijf in 2001 in handen gekregen. Segeren besluit de winkels op te frissen. “Vóór 2016 lag er een laagje stof overheen en dat hebben we eraf geblazen.” Zo is in de winkels gekozen voor elementen van staal, beton en eikenhout.


Meegegroeid met de doelgroep

Aan het concept is niet gesleuteld: Van Dal bedient in het middensegment en de collectie is volgens Segeren op peil. “Die is wel...