Je houdt van ze of je haat ze. Welke optie het ook is: om het succes van de Kardashians kunnen we niet heen. De extravagante Amerikaanse familie zet likes, views en bekendheid om in keiharde dollars en stampte in korte tijd een gigantisch zakenimperium uit de grond. Dit is hoe zij hun merk bouwen en wat retailers ervan kunnen leren.


Na twintig seizoenen en ruim 250 afleveringen is het einde in zicht voor Keeping Up With The Kardashians (KUWTK). Bijna veertien jaar lang bood de populaire realityserie een intiem inkijkje in het leven van Kris en Caitlyn Jenner en hun (stief)dochters Kim, Kourtney, Khloé, Kendall en Kylie.
 

De zussen hadden elkaars grootste concurrenten kunnen zijn, maar slaan juist steeds de handen ineen.


Een korte geschiedenis voor wie niet (goed) bekend is met de steenrijke Amerikaanse familie. Advocaat en zakenman Robert Kardashian (in 19941995 verdedigde hij onder meer O.J. Simpson) trouwde in 1978 met Kris Houghton en kreeg samen met haar vier kinderen: Kourtney, Kim, Khloé en Rob. De...