Duurzaam ondernemen staat bij veel bedrijven steeds hoger op de agenda. In het geval van Shell is elektrische mobiliteit een van de belangrijke oplossingen om tegemoet te komen aan de groeiende vraag naar mobiliteit in een wereld met minder co2-uitstoot. Met slimme technologie komt het ‘tankstation van de toekomst’ dichterbij en ook voor retailmerken biedt dat kansen, stelt Hilmar van den Dool, general manager retail Benelux & France.

Shell kiest voor een rol als aanjager van innovaties - is dat verrassend of toch logisch? Het laatste, zo blijkt. Voor de vierde keer op rij werd dit najaar de New Energy Challenge georganiseerd, een startupcompetitie waarvoor Shell samenwerkt met Rockstart, YES!Delft en Get in the Ring. “Dit jaar lag de focus van het initiatief op het ondersteunen van ondernemers met innovatieve duurzame energieoplossingen op het gebied van mobiliteit, energiebeheer, energieopslag, waterstof en het tankstation van de toekomst”, legt Hilmar van den Dool, general manager retail Benelux & France, uit. “We zijn ambitieus in het toepassen van nieuwe technologieën, dus we verwelkomen graag...