Artikelen geschreven door Sandra van Maanen





Van Tilburg Mode & Sport wil onlineshoppen personaliseren

De ervaring van shoppen in een fysieke winkel, met het gemak van shoppen vanuit de luie stoel: dat wil Van Tilburg Mode & Sport zijn klanten kunnen bieden. Het familiebedrijf werkt daarvoor aan een ingrijpende upgrade van zijn webshop.




De digitale ambities van Skins Cosmetics

In België, Nederland of in Zuid-Afrika: Skins Cosmetics wil klanten mensen wereldwijd verrassen en inspireren. "Onze klanten moeten zich overal in een bijzondere wereld bevinden waarin de meest exclusieve partners in cosmetica vertegenwoordigd zijn.”


Hier liggen de prioriteiten van Kruidvat

Kruidvat doet er in Nederland en België alles aan de klant vast te houden en meer te laten kopen. Ed van de Weerd, ceo van moederconcern A.S. Watson health & beauty Benelux, sprak hierover tijdens de Fabulous 4 Retail Meetup van Sandenburg-DST en Salesforce. Een terugblik in quotes.





Hoe Maxilia data inzet voor flexibiliteit en controle

Vandaag draait alles meer dan ooit om controle en flexibiliteit: afschalen wanneer het moet, razendsnel doorpakken als het kan. Maxilia, sinds 2007 specialist in gepersonaliseerde relatiegeschenken en promotieartikelen, gebruikt data om flexibel mee te surfen op de golven van de markt.


De crisislessen van Omoda en Shoeby

Hoe groot wordt de impact van inflatie op consumentengedrag? Hoe beweeg je mee? Mitch van Deursen (Shoeby) en Jan Baan (Omoda) wisselen daarover van gedachten. Onder leiding van Rupert Parker Brady spraken ze met Markus Konings (Sandenburg-DST) en Lex Oudijk (Salesforce). Een terugblik in zes quotes.


Tablets als belevingsbooster voor Skins Cosmetics

Na een pilot ontdekte Skins Cosmetics de voordelen van mobiele technologie op de winkelvloer. De cosmeticaketen koos voor tablets die zowel als informatiebron als kassa dienen. “Op rustige momenten kun je een tablet wegleggen en staat er geen enorm kassablok dat kostbare ruimte in beslag neemt. Wij gebruiken die ruimte liever om onze merken en producten te presenteren.”


Het merkgevoel van My Jewellery op de winkelvloer

Grote ambities en snelle groei van een formule zijn alleen bij te benen als je weet hoe jouw winkelconcept het best uit de verf komt. Het vraagt ook om slimme keuzes in operatie en inrichting, merkt My Jewellery-oprichter Sharon Hilgers.