Niet elke aanbieder kan zijn webshop transformeren tot marktplaats. Fashionretailer Mango stopte onlangs met de verkoop van het assortiment van anderen op zijn Marktplaats. Kruidvat doet precies het omgekeerde.
Kruidvat breidt zijn webshop uit met een marktplaatsfunctie waar vraag en aanbod moeten samensmelten. Consumenten vinden er volgens de drogisterijketen alle artikelen in de babycategorie - van zwangerschap tot peuter.
De ervaring van shoppen in een fysieke winkel, met het gemak van shoppen vanuit de luie stoel: dat wil Van Tilburg Mode & Sport zijn klanten kunnen bieden. Het familiebedrijf werkt daarvoor aan een ingrijpende upgrade van zijn webshop.
De ervaring van shoppen in een fysieke winkel, met het gemak van shoppen vanuit de luie stoel: dat wil Van Tilburg Mode & Sport zijn klanten kunnen bieden. Het familiebedrijf werkt daarvoor aan een ingrijpende upgrade van zijn webshop.
Grote ambities en snelle groei van een formule zijn alleen bij te benen als je weet hoe jouw winkelconcept het best uit de verf komt. Het vraagt ook om slimme keuzes in operatie en inrichting, merkt My Jewellery-oprichter Sharon Hilgers.
Bij Bever draait alles om de passie voor het buitenleven. Welke marketingstrategie hoort daarbij? Marjolein Vendrig, sinds 2020 marketingdirecteur van Bever, vertelt erover tijdens de Webwinkel Vakdagen en geeft RetailTrends alvast een voorproefje.
In België, Nederland of in Zuid-Afrika: Skins Cosmetics wil klanten mensen wereldwijd verrassen en inspireren. "Onze klanten moeten zich overal in een bijzondere wereld bevinden waarin de meest exclusieve partners in cosmetica vertegenwoordigd zijn.”
Kruidvat doet er in Nederland en België alles aan de klant vast te houden en meer te laten kopen. Ed van de Weerd, ceo van moederconcern A.S. Watson health & beauty Benelux, sprak hierover tijdens de Fabulous 4 Retail Meetup van Sandenburg-DST en Salesforce. Een terugblik in quotes.
Tijdens de Fabulous 4 Retail Meetup van Sandenburg-DST en Salesforce ging gastheer Rupert Parker Brady in gesprek met Wouter Kolk (Ahold Delhaize) en Anastastia Dellis (Gorillas). Een terugblik in zeven quotes.
De transitie van typische winkelorganisatie tot omnichannelspecialist zorgt ervoor dat Blokker zich uit het diepe dal omhoog werkt. E-commerce is de allesverbindende factor: elke klantreis begint online.
Praxis investeert volop in de digitale folder. Toch zal die het traditionele reclamedrukwerk voorlopig niet vervangen. Beide uitingen gaan hand in hand en versterken elkaar.
Vandaag draait alles meer dan ooit om controle en flexibiliteit: afschalen wanneer het moet, razendsnel doorpakken als het kan. Maxilia, sinds 2007 specialist in gepersonaliseerde relatiegeschenken en promotieartikelen, gebruikt data om flexibel mee te surfen op de golven van de markt.
Hoe groot wordt de impact van inflatie op consumentengedrag? Hoe beweeg je mee? Mitch van Deursen (Shoeby) en Jan Baan (Omoda) wisselen daarover van gedachten. Onder leiding van Rupert Parker Brady spraken ze met Markus Konings (Sandenburg-DST) en Lex Oudijk (Salesforce). Een terugblik in zes quotes.
Na een pilot ontdekte Skins Cosmetics de voordelen van mobiele technologie op de winkelvloer. De cosmeticaketen koos voor tablets die zowel als informatiebron als kassa dienen. “Op rustige momenten kun je een tablet wegleggen en staat er geen enorm kassablok dat kostbare ruimte in beslag neemt. Wij gebruiken die ruimte liever om onze merken en producten te presenteren.”