Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.

 

Hé retailers, ik heb goed nieuws! Nou ja, een beetje goed nieuws, met de aantekening eerst zien dan geloven, maar kom, in deze tijd helpen alle beetjes goed nieuws. In het Verenigd Koninkrijk en in de Verenigde Staten is het begrip revenge shopping sterk in opkomst. Kort samengevat: na al die maanden niet te hebben kunnen shoppen, behalve in de supermarkten, heeft zich bij menig consument een enorme koopwoede opgehoopt. En die wil eruit. Die wil aan een inhaalrace beginnen. 

Zie je het voor je? Klanten die je winkel binnenstormen – wel rekening houdend met die verdomde anderhalve meter – en blind dit kopen en dat en dat ook nog en doe dit er ook nog maar bij. Man komt winkel binnen....