Al dertig jaar werkt Sander van der Laan in bijna tien functies voor de consument en zijn carrière bracht hem naar de andere kant van de Atlantische Oceaan en weer terug. Na zeven succesvolle jaren bij Action wordt hij nu de hoogste baas van Douglas. Dit zijn zijn retaillessen tot nu toe.
Laat het waarom vooral achterwege als je een presentatie geeft op een retailevent. Want jezelf vastlullen op een podium voor een volle zaal, dat wens je je ergste vijand niet toe.
Al dertig jaar werkt Sander van der Laan in bijna tien functies voor de consument en zijn carrière bracht hem naar de andere kant van de Atlantische oceaan en weer terug. En dat terwijl hij van nature helemaal geen jobhopper is. “ik ben heel loyaal, ik zit met liefde nog eens tien jaar bij Action.”
Ik hoorde een man op de radio (een retailgoeroe? Een retailer? Een wethouder?) die somber in de retailtoekomst keek en toen met een opmerkelijk plan kwam.
Al dertig jaar werkt Sander van der Laan in bijna tien functies voor de consument en zijn carrière bracht hem naar de andere kant van de atlantische oceaan en weer terug. En dat terwijl hij van nature helemaal geen jobhopper is. “ik ben heel loyaal, ik zit met liefde nog eens tien jaar bij Action.” Dit is wat hij tot nu toe leerde.
Ter ere van onze voormalige hoofdredacteur en columnist Hans Verstraaten (1958-2020) herplaatsen we wekelijks een van de honderden columns die hij voor RetailTrends schreef. Vandaag: een pleidooi tegen storytelling.
Starbucks bestaat vijftig jaar en is met afstand de grootste koffieketen ter wereld. Grote man achter het succes is Howard Schultz, die Amerikanen echte koffie leerde drinken en van zijn Starbucks een iconisch merk maakte.
Ter ere van onze voormalige hoofdredacteur en columnist Hans Verstraaten (1958-2020) herplaatsen we wekelijks een van de honderden columns die hij voor RetailTrends schreef. Vandaag: Hans ontmoet zowaar een leuke retailgoeroe.
Ter ere van onze voormalige hoofdredacteur en columnist Hans Verstraaten (1958-2020) herplaatsen we wekelijks een van de honderden columns die hij voor RetailTrends schreef. Vandaag: het grote leed van pakketjes bij de buren afleveren.
Vraag naar bijzondere stappers in het midden- en hoogsegment is er nog altijd, weten de oprichters van SchoenenZaken. De RetailRookie, spreker op het RetailTrends-event Fans Love Brands, wil meer zijn dan een plek voor schoeisel waar je graag mee thuiskomt.
Ter ere van onze voormalige hoofdredacteur en columnist Hans Verstraaten (1958-2020) herplaatsen we wekelijks een van de honderden columns die hij voor RetailTrends schreef. Vandaag: Hans wordt influencer.
Ter ere van onze voormalige hoofdredacteur en columnist Hans Verstraaten (1958-2020) herplaatsen we wekelijks een van de honderden columns die hij voor RetailTrends schreef. Vandaag: theater, belevenis en storytelling: moet dat wel zo nodig?