Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.

Frits: “Mannen, welkom op ons wekelijks directieoverleg. We hebben er flink van langs gekregen in de media. Een cosmeticaketen met een directie bestaande uit vijf blanke mannen van in de vijftig en een volledig blank medewerkersbestand.”
Ruud: “Wit.”
Frits: “Wat?”
Ruud: “Blank is tegenwoordig wit. Ik kan er ook niks aan doen.”
Frits: “Oké. Ik stel voor dat we voorzichtig, stapje voor stapje, ietsje diverser worden. Wat meer getinte mensen, wat meer mensen met een Turkse of Marokkaanse achternaam, hier en daar een zwarte landgenoot en hier en daar een LHR... hoe heet dat ook weer?” 
Maarten: “LHBT.”
Frits: “En ook hier en daar een homo.”
Maarten: “Die zit in de H van LHBT.”