Onze columnist Hans Verstraaten lijkt een neus te hebben voor opmerkelijke zaken binnen de retail. Hij is de beroerdste niet en deelt ze graag met ons. Elke woensdag om precies te zijn.
Hoe zat het ook weer? Oh ja, in het programma Veronica Inside maakte de sympathieke / walgelijke Johan Derksen een leuke grap / totaal verkeerde opmerking over de strijdbare / publiciteitsgeile Akwasi. Daarop besloten merken als Albert Heijn, Gillette en het totaal onbekende / zeer gezonde Zespri Kiwifruit het programma te boycotten.
Een week later was er een uitzending zonder reclame. Dat zou het faillissement van Veronica Inside betekenen / vanzelf weer overwaaien, net als die andere ophefjes. Dat zie je wel meer tegenwoordig: merken die oprecht hun mening uiten / een potje slap meelullen uit marketingoverwegingen over politieke en sociale kwesties. Nike begon ermee, het zal weer eens niet, zo vermoeiend, dat merk / het merk dat in bijna alles briljant voorop loopt. Footballspeler Colin Kaepernick knielde tijdens het volkslied als protest tegen racisme / om eens lekker op te vallen....
Onze columnist Hans Verstraaten lijkt een neus te hebben voor opmerkelijke zaken binnen de retail. Hij is de beroerdste niet en deelt ze graag met ons. Elke woensdag om precies te zijn.
Hoe zat het ook weer? Oh ja, in het programma Veronica Inside maakte de sympathieke / walgelijke Johan Derksen een leuke grap / totaal verkeerde opmerking over de strijdbare / publiciteitsgeile Akwasi. Daarop besloten merken als Albert Heijn, Gillette en het totaal onbekende / zeer gezonde Zespri Kiwifruit het programma te boycotten.
Een week later was er een uitzending zonder reclame. Dat zou het faillissement van Veronica Inside betekenen / vanzelf weer overwaaien, net als die andere ophefjes. Dat zie je wel meer tegenwoordig: merken die oprecht hun mening uiten / een potje slap meelullen uit marketingoverwegingen over politieke en sociale kwesties. Nike begon ermee, het zal weer eens niet, zo vermoeiend, dat merk / het merk dat in bijna alles briljant voorop loopt. Footballspeler Colin Kaepernick knielde tijdens het volkslied als protest tegen racisme / om eens lekker op te vallen. Hij werd vervolgens geboycot en kwam niet meer aan de bak als footballspeler. Nike nam het voor hem op / zag zijn kans om zich eens flink te profileren. All hell broke loose / alle hel brak los. Maar Nike had zijn punt gemaakt: wij zijn fel tegen racisme / wij zijn en blijven ’s werelds beste marketeers. Het slaat nu over naar Nederland / het komt hier nauwelijks van de grond.
Afgelopen vrijdag begon het nieuwe seizoen van Veronica Inside. Johan Derksen was weer in vorm / trapte weer de ene na de andere open deur in. Hij zei onder meer: “Een keeper is er om ballen tegen te houden.” Inderdaad, een intelligente analyse van het keepersvak / ja hoor, en een spits is er om te scoren, man, ga je heel diep schamen.
Oh ja, aflevering één bevatte als vanouds weer volop reclame. Kun je nagaan hoe hypocriet die merken zijn / oh ja, enkele dappere adverteerders hadden reclametijd ingekocht voor aflevering één ongeacht de vast enorme reputatieschade.
Een column schrijven, het is echt oppassen vandaag de dag / elke boerenlul (v/m) kan vandaag de dag een column schrijven, vooral over dit soort mediarelletjes.
Uw boerenlul van dienst,
Hans