Onze columnist Hans Verstraaten lijkt een neus te hebben voor opmerkelijke zaken binnen de retail. Hij is de beroerdste niet en deelt ze graag met ons. Elke woensdag om precies te zijn.

Hoe zat het ook weer? Oh ja, in het programma Veronica Inside maakte de sympathieke / walgelijke Johan Derksen een leuke grap / totaal verkeerde opmerking over de strijdbare / publiciteitsgeile Akwasi. Daarop besloten merken als Albert Heijn, Gillette en het totaal onbekende / zeer gezonde Zespri Kiwifruit het programma te boycotten.

Een week later was er een uitzending zonder reclame. Dat zou het faillissement van Veronica Inside betekenen / vanzelf weer overwaaien, net als die andere ophefjes. Dat zie je wel meer tegenwoordig: merken die oprecht hun mening uiten / een potje slap meelullen uit marketingoverwegingen over politieke en sociale kwesties. Nike begon ermee, het zal weer eens niet, zo vermoeiend, dat merk / het merk dat in bijna alles briljant voorop loopt. Footballspeler Colin Kaepernick knielde tijdens het volkslied als protest tegen racisme / om eens lekker op te vallen....