Onze columnist Hans Verstraaten lijkt een neus te hebben voor opmerkelijke zaken binnen de retail. Hij is de beroerdste niet en deelt ze graag met ons. Elke woensdag om precies te zijn.
Een kleine twee weken geleden was er het RetailTrends Live-event. In de middag was er onder meer een rondetafelgesprek over foodretail met John van der Ent (ceo Spar), Ton van Veen (cfo Jumbo) en Merle Koomans (ceo Odin). Kort samengevat: terwijl de twee heren aan het opbieden waren wie van de twee de meeste winkels ging openen hield de mevrouw zich wat op de vlakte. Om even later te melden dat zij niet zo was van welke retailer belooft de meeste winkels te openen. Ze vond het meer een mannending.
Klopt helemaal, Merle! Ook in corona-tijden wordt de redactie van RetailTrends dagelijks verblijd met het ene na het andere persbericht waarin, bijvoorbeeld, merk A meldt binnen een jaar tachtig winkels te openen in Colombia (controleert toch niemand) en merk B meldt binnen vijf jaar liefst 225 winkels te zullen openen in het Midden-Oosten (idem). Allemaal mannendingen: ik open er meer dan jij, lekker puh! Zou goed kunnen dat Nederland en de rest van de Westerse...
Onze columnist Hans Verstraaten lijkt een neus te hebben voor opmerkelijke zaken binnen de retail. Hij is de beroerdste niet en deelt ze graag met ons. Elke woensdag om precies te zijn.
Een kleine twee weken geleden was er het RetailTrends Live-event. In de middag was er onder meer een rondetafelgesprek over foodretail met John van der Ent (ceo Spar), Ton van Veen (cfo Jumbo) en Merle Koomans (ceo Odin). Kort samengevat: terwijl de twee heren aan het opbieden waren wie van de twee de meeste winkels ging openen hield de mevrouw zich wat op de vlakte. Om even later te melden dat zij niet zo was van welke retailer belooft de meeste winkels te openen. Ze vond het meer een mannending.
Klopt helemaal, Merle! Ook in corona-tijden wordt de redactie van RetailTrends dagelijks verblijd met het ene na het andere persbericht waarin, bijvoorbeeld, merk A meldt binnen een jaar tachtig winkels te openen in Colombia (controleert toch niemand) en merk B meldt binnen vijf jaar liefst 225 winkels te zullen openen in het Midden-Oosten (idem). Allemaal mannendingen: ik open er meer dan jij, lekker puh! Zou goed kunnen dat Nederland en de rest van de Westerse wereld omkomt in de winkels vanwege, excusez le mot, het pikgedrag van mannelijke retailers.
“Zeg, hoeveel winkels heb jij nou?”
“324. En jij?”
“282. Maar ik versla je op het aantal vierkante meters.”
“Geloof ik niks van. Ik kom af en toe in zo’n tent van jou, nou, een beter woord is tentje.”
“Ik kom weleens in zo’n tentje van jou. Tjezus, klein, klein! Gelukkig kan ik me nog bewegen want er is nooit een klant te zien.”
Al dat bluffen van die mannen, het zorgt regelmatig voor grote spanningen, binnen een huwelijk bijvoorbeeld.
Zegt de ene vrouw tegen de andere vrouw: “Hoe is het nou met je huwelijk?”
De andere vrouw: “Hij blijft maar beloven.”
De ene vrouw: “Wat beloofde hij ook weer toen jullie trouwden?”
De andere vrouw: “Meer dan tweehonderd winkels.”
De ene vrouw: “En hoeveel zijn het er nu, zonder bluf?”
De andere vrouw: “Vier. En een staat er op omvallen.”
De ene vrouw: “Tjezus! Hoe lang hou je dit nog vol?”
De andere vrouw: “Ik heb een scheiding aangevraagd.”
Mannelijke retailers, het zijn eeuwige jongens die net een piswedstrijdje achter de rug hebben en nu eindeloos ruziën wie ’t verst gepist heeft. Raar dat nog niemand op dit fenomeen is gepromoveerd (Waarom we omkomen in de winkels, door Els Jansen PhD).