Ter ere van onze voormalige hoofdredacteur en columnist Hans Verstraaten (1958-2020) herplaatsen we wekelijks een van de honderden columns die hij voor RetailTrends schreef. Vandaag: Hans over de 'hippe' marketingtrend storytelling.

Bent u ook al druk bezig met het vertellen van verhalen? Met corporate storytelling en brand storytelling? Dat is namelijk enorm hip, al een paar jaar nu, en zoals dat gaat met trends hebben we nu zo ongeveer het stadium bereikt dat ook de bakker om de hoek binnenkort gaat denken: ‘Hé, ik ben niet zozeer een bakker als wel een merk en, dat lees zelfs ík nu overal, als merk moet ik aan storytelling doen en van mezelf een verhaal maken!’


Dus als u binnenkort een half volkoren bestelt en u krijgt eerst een verhaal te horen waarin het woord ‘authentiek’ minstens vijf keer valt, alsmede de woorden ‘ziel’ en ‘bezieling’ en ‘betrokken’, dan weet u dat u een bakker heeft wiens kennis van marketingtrends geheel op peil is en weet u tevens dat u snel op zoek moet naar een nieuwe annex trendloze bakker, want u heeft vast...