Met een nieuwe kapitaalinjectie en strategie zoekt Bristol weer de weg omhoog. De winstgevendheid vergroten, een nieuwe doelgroep aanboren en de merkperceptie verbeteren zijn belangrijke onderdelen, vertelt ceo Elise Vanaudenhove. “Consumenten kennen ons vanwege onze lage prijzen, maar koppelen daar ook een lage kwaliteit aan. Dat is voor een groot deel onze eigen schuld, omdat we altijd op die lage prijzen hebben gehamerd. Daar stappen we van af.”  


Na negen maanden onderhandelen zijn de handtekeningen gezet onder een financieringsplan. De familie, banken en investeringsmaatschappij LRM steken geld in Bristol. Waarom duurde het zo lang?
“Het kostte inderdaad de nodige moeite. Eerlijk gezegd denk ik dat wij een van de lucky fews zijn, want retailers zijn door de coronacrisis niet geliefd bij financiële instellingen. Ik ben heel blij dat het allemaal rond is, want het gaat ons het financiële comfort geven om ons strategische plan uit te voeren. Het geeft ons ademruimte.”


Welke afspraken zijn er gemaakt? 
“Ik kan geen...