Reinilde Blotenburg is hoofdredacteur van RetailTrends Media. Al meer dan 10 jaar is ze dagelijks bezig met retail en consumentenmerken. Ze interviewt regelmatig ceo’s en experts om marktontwikkelingen te duiden. Daarnaast bewaakt ze de redactionele en strategische koers van het contentplatform. In 2022 verscheen bij RetailTrends Media het levensverhaal van CoolCat-oprichter Roland Kahn, opgetekend door Reinilde Blotenburg.
Een gamechanger, een hulpmiddel, een gevaar: hoe je het ook ziet, kunstmatige intelligentie gaat de rol van retailbestuurders veranderen. “We gaan een tijd in waarin bedrijven een plek aan de bestuurstafel moeten leeghouden voor AI.”
Hiphop blaast dit jaar 50 kaarsjes uit. Voor Puma genoeg reden om met de Puma X ROC Nation-Collectie een knipoog te maken naar het muziekgenre. De sneakers zijn uitgerust met een opvallend techsnufje.
Veel retailers en merken praten over talloze ideeën voor een duurzame toekomst. Maar hoe onderneem je ook daadwerkelijk actie? Geen woorden, maar daden: dit zijn de learnings van Zeeman en Decathlon.
Amazon, dat dinsdag bekendmaakte een eerste dc in Nederland te openen, lanceerde onlangs de nieuwe liveshoppingfunctie Anywhere. Producten in videogames of apps zijn daarmee direct aan te schaffen.
Brooks Running wil verder uitbreiden in Europa en de verkopen in 2025 verdubbelen. Jamie Bacon, brandmanager Benelux, vertelt hoe het groeipad van het Amerikaanse hardloopmerk eruitziet.
Tien jaar geleden was er nog geen enkele foodhal in ons land, nu staat de teller op zeventien en zijn er plannen voor nog zeker vier. Is de markt verzadigd?
Het winkelbestand verdrievoudigen terwijl de organisatie al kraakt, is een gewaagde stap. Chocolademerk Coco & Sebas nam die, toen het 16 winkels overnam van Leonidas. Ceo Roger Scheeren: “Voorkomen dat we kapot groeien is een van onze grotere uitdagingen.”
‘Er is nog nooit een kok gevonden die kan koken naar alle monden’ luidt het oude gezegde, maar toen bestonden nog geen foodhallen. Tien jaar geleden was er nog geen enkele in ons land, nu staat de teller op zeventien en zijn er plannen voor nog zeker vier. Heeft de consument daar wel trek in, of is de markt inmiddels verzadigd?
Economische, demografische en technologische ontwikkelingen doen de traditionele retail op zijn grondvesten schudden. Dat de rol van de fysieke winkel verandert wil niet zeggen dat fysieke retail is uitgespeeld. De Nederlandse markt in vogelvlucht.
Zeg Nike en de kans is groot dat je gelijk een videofragment voor je ziet dat je kippenvel bezorgde. Dat is mede te danken aan ex-cmo Greg Hoffman. “Elk merk moet verhalen maken die mensen het gevoel geven dat ze zelfs hun stoutste dromen kunnen waarmaken.” Ook als je tv’s of kroppen sla verkoopt.