Blokker bestaat precies 125 jaar en die mijlpaal mag best een prestatie heten. Want makkelijk ging het de afgelopen jaren lang niet altijd. Ter gelegenheid van het jubileum spraken we in de RetailTrends Club op Clubhouse met eigenaar Michiel Witteveen en ceo Jeanine Holscher.


‘Er is ontzettend veel legacy en emotie rond Blokker’
-    Jeanine Holscher

Hoe het kan dat Blokker na 125 jaar nog altijd meedoet op het Nederlandse retailtoneel? Omdat het retailmerk door klanten in het hart gesloten is, zo luidt de overtuiging van Holscher. “Veel klanten kwamen er vroeger al met hun moeder. Er bestaat ontzettend veel legacy en emotie rondom Blokker.” En dat werkt door tot op het hoogste niveau, ontdekte Holscher toen ze de afgelopen maanden regelmatig in Den Haag vertoefde voor gesprekken over het coronabeleid. “Mark Rutte zei: je moet er toch niet aan denken dat een winkel als Blokker er niet meer zou zijn. Ook híj kwam er met zijn moeder.”


‘We laten de bakker weer brood bakken en de slager de koe...