"Wehkamp boekt opnieuw winstgevende groei in 2021-2022", meldt de online retailer uit Zwolle. Reden voor een duikje in het jaarverslag. Hoe zit het precies? We pikken er vier cijfers uit.
 

782,7 miljoen euro consumentenomzet

Wehkamp boekte in het afgelopen boekjaar, dat tot 3 april liep, een consumentenomzet van 782,7 miljoen euro. Dat is 7,3 procent meer dan een jaar eerder. De stijging is te danken aan de overname van kinderkledingwebshop Kleertjes.com, meldt het in Zwolle gevestigde bedrijf eerlijk.


Toch maakt Wehkamp het wel ietsje mooier dan het is. Dit zou de omzet zijn geweest als Kleertjes.com aan het begin van het boekjaar zou zijn overgenomen, maar dat is niet zo. Dat gebeurde pas op 8 september 2021. De daadwerkelijke omzet kwam daarmee uit op 746,8 miljoen uit, een stijging van 2,4 procent.


Zonder Kleertjes.com daalde de consumentenomzet van Wehkamp met 4,3 procent, van 729,4 naar 698 miljoen euro.


10,1 miljoen euro nettoverlies

Wehkamp...