Tien nieuwe RetailRookies pitchen hun concept tijdens RetailTrends Live, op 8 september in het DeLaMar Theater. In aanloop daarnaartoe spreken we met verschillende oud-RetailRookies om te kijken hoe het hen nu vergaat. Vandaag: BikeFlip, een abonnementsdienst voor kinderfietsen en RetailRookie of the Year van 2021.


Een kinderfiets is al snel te klein. Met BikeFlip nemen ouders een abonnement op refurbished kinderfietsen. Toe aan een groter exemplaar? Dan kies je gewoon een andere uit. Met dat concept gingen Casparis Beyer en Paul Remie een paar jaar geleden aan de slag.


Vorig jaar werd het concept van BikeFlip uit tien RetailRookies gekozen tot het meest veelbelovende en onderscheidende concept. In het jaar dat volgde is er veel gebeurd, zegt Remie. “Het bedrijf is ongelofelijk gegroeid. We zijn naar een nieuwe kantoorlocatie in Maarssen verhuisd die vier keer zo groot is. Ook is het personeelsbestand verdrievoudigd, naar in totaal 22 mensen.”


Break-even nog ver weg

Ook het...