Een slaapkameroplossing die, als je het medeoprichter Coen van de Sandt vraagt, in niets lijkt op de meubelmakerij van de blauw-geelgekleurde Zweedse fabrikant. Met in Nederland geproduceerde slaapkameroplossingen wil Selé zich onderscheiden door het verhaal, dat wordt verteld door lokale creatievelingen. “We lijken meer op een fashionmerk dan op een beddenmerk.” 

 

Hoe is het idee achter Selé ontstaan?

“Twee jaar geleden begon ons verhaal bij Wes Botman. Hij groeide op in een ondernemersfamilie die actief was in het interieur van luxejachten. Daardoor omgaf hij zich al jong met matrassen als comfortproducten en zag hij dat veel mensen behoefte hebben aan een duurzaam, hoogwaardig matras. Mensen die op de luxejachten verbleven, bestelden dit voor thuis. Twee jaar geleden besloot hij daar iets mee te gaan doen. Hij vroeg kennissen en vrienden die slecht sliepen of ontevreden waren over hun matras, om dat van ons te proberen. Dat bleek een gat in de markt.


Twee uitdagingen: er zijn al veel aanbieders én een matras is geen ‘sexy’...