Na keukens en airco’s voegt BCC nu ook zonnepanelen toe aan het aanbod. Het past allemaal binnen de nieuwe strategie van de elektronicaketen, zegt de vorig jaar aangetreden ceo Caspar Klinkhamer. “Inzetten op installatie en services gaat BCC weer gezond maken.”


Onderscheidend vermogen en relevantie. Daar is BCC hard naar op zoek in de vechtmarkt die elektronica heet. De tijd van het ‘dozenschuiven’ – de winkels vol rammen met producten en die tegen lage marges verkopen – moet nu echt voorbij zijn. “We moeten veel meer gebruikmaken van de deskundigheid die bij BCC in de keten zit”, zegt Klinkhamer. “Veel mensen staan al jaren in onze winkels en weten precies wat de klant nodig heeft. Die kennis en kunde moeten we benutten om BCC naar het volgende niveau te brengen.”


Het gebied waarbinnen BCC dat wil doen is duidelijk afgebakend: alles binnen het thuisdomein wat aan elektronica gerelateerd is. Soundbars en tv’s installeren doet de retailer al jaren, in 2020 ging BCC keukens verkopen en met de overname van Aircoshop vorig jaar werden split-airco’s...