Van een luxezeepje in het toilet van een lokaal restaurant tot een volwaardig refill-station in de winkelstraten van Amsterdam, Utrecht en Maastricht: Marie-Stella-Maris houdt er een excentrieke retailstrategie op na. Of er naast Rituals en Aesop nog wel plek is in de premium personal care-markt, is voor ceo Micha Medendorp ook een no brainer: “Onze focus op anderen en de wereld om ons heen is volledig in ons merk verweven. Dat doen we er niet ‘bij’.”

 

Op het gebied van fysieke retail hebben jullie het afgelopen jaar flink gas gegeven. Na Amsterdam en Utrecht openden jullie afgelopen maand nog een winkel in Maastricht. Is dat een logische stap voor jullie? 

“Absoluut. Maastricht voelt als thuiskomen: de naam van onze oprichter (Patrick Munsters, red.) komt van de Stella Maris-kapel in de Limburgse hoofdstad. Daarnaast zijn we via resellers, horecagelegenheden en zelfs online al wel actief in België, maar hebben we er nog niet onze eigen winkels. Nu we best wat bekendheid hebben verworven in Amsterdam en Utrecht, is het interessant voor ons om te zien hoe we het er aan de andere kant van Nederland vanaf gaan brengen.
 

Dat houdt niet in dat we in het diepe springen. We zijn een...