NRF Retail’s Big Show in New York, ‘s werelds grootste retailevent in New York, is in volle gang. RetailTrends is erbij en zet de hoogtepunten op een rij. Dag 2 in zes quotes.

 

‘Een retailmerk moet goed voor zijn medewerkers zorgen, anders kunnen zij niet voor klanten zorgen'

- Cara Sylvester, executive vice-president & chief guest experience officer Target

De Target-cultuur is gebaseerd op drie pijlers: zorg dragen voor elkaar, groeien en samen winnen. Dat zijn elementen die niet in een spreadsheet passen maar intussen cruciaal zijn om een strategie goed uit te voeren, stelt Cara Sylvester, executive vicepresident en chief guest experience officer bij de winkelketen. 
 

“Als de cultuur is wie we zijn dan bepaalt dat automatisch wat we doen”, zegt Sylvester. Een sterke cultuur opbouwen duurt jaren en vergt veel interne aandacht. “We denken elke dag na over onze kernwaarden en hoe we die kunnen doorvertalen in onze bedrijfsvoering. En daar hoort bij dat we voor onze medewerkers zorgen. Als we dat niet doen, kunnen zij niet voor onze klanten zorgen.” 
 

Dat deze visie hout snijdt blijkt volgens Sylvester uit het volgende. In december 2022 liet...