NRF Retail’s Big Show in New York, ‘s werelds grootste retailevent in New York, zit er weer op. RetailTrends was erbij en zet de hoogtepunten op een rij. De derde en laatste dag in vijf quotes.
 

‘Bij LVMH gebruiken we het S-woord niet’

- Anish Melwani, ceo/chairman LVMH North America

Het Franse luxeconglomeraat LVMH domineert de luxe-industrie al jaren. Met een jaaromzet van ruim 64 miljard euro (2021) is de eigenaar van onder andere Louis Vuitton, Bulgari en Givenchy de grootste aanbieder van luxeproducten ter wereld.
 

Dat is onder meer te danken aan het feit dat de verschillende luxemerken onderling concurreren, zegt ceo en voorzitter Anish Melwani van LVMH North America. “We gebruiken het S-woord – synergie – niet vaak. Vaak wordt de term gebruikt met het idee: we voegen verschillende merken samen en merk A draait goed en merk B minder, maar zolang de gecombineerde uitkomst onderaan de streep positief is, is er niets aan de hand. Dat doen we niet bij LVMH. Elk luxehuis moet op zichzelf ijzersterk zijn.” 
 

Een belangrijk element daarbij is wat Melwani ´de magie van de interactie van het maison en de creative directors´ noemt. “Creative...