10 keer NoHo en SoHo: de verrassingen van New York

10 keer NoHo en SoHo: de verrassingen van New York

Van de iconische gevels van SoHo tot de bruisende sfeer van NoHo – deze wandeling neemt je mee langs 10 inspirerende winkels in New York. Bij deze retailtrip laten we de 'usual suspects' zoals Apple en Nike voor wat ze zijn, en bezoeken we verrassende concepten die food, non-food, vintage en luxe een eigen invulling geven.


1. Wegmans  In een jaar tijd wat glans verloren
(Lafayette Street, NoHo)

Als je denkt dat een supermarkt saai is, dan ben je nog niet bij Wegmans in NoHo geweest. Toch is de winkel nu al niet meer wat 'ie was in 2024. Waar het vorig jaar nog echt een plek was waar vers eten tot leven komt, is de magie een beetje verdwenen. Nog steeds een mooie visafdeling, maar hij voelt niet meer als een culinair theater, met medewerkers die niet alleen advies geven maar het selecteren van vis tot een show maken.

 

De slagerij ziet er nog steeds fantastisch uit qua selectie, maar de gepassioneerde vakman die precies weet welk stuk vlees perfect is voor jouw...

Van de iconische gevels van SoHo tot de bruisende sfeer van NoHo – deze wandeling neemt je mee langs 10 inspirerende winkels in New York. Bij deze retailtrip laten we de 'usual suspects' zoals Apple en Nike voor wat ze zijn, en bezoeken we verrassende concepten die food, non-food, vintage en luxe een eigen invulling geven.


1. Wegmans 

In een jaar tijd wat glans verloren
(Lafayette Street, NoHo)

Als je denkt dat een supermarkt saai is, dan ben je nog niet bij Wegmans in NoHo geweest. Toch is de winkel nu al niet meer wat 'ie was in 2024. Waar het vorig jaar nog echt een plek was waar vers eten tot leven komt, is de magie een beetje verdwenen. Nog steeds een mooie visafdeling, maar hij voelt niet meer als een culinair theater, met medewerkers die niet alleen advies geven maar het selecteren van vis tot een show maken.

Wegmans2

 

De slagerij ziet er nog steeds fantastisch uit qua selectie, maar de gepassioneerde vakman die precies weet welk stuk vlees perfect is voor jouw gerecht en je kan vertellen hoe je het moet bereiden, is nu ver te zoeken.

   Wegmans1


Als je de winkel binnen loopt kom je binnen in het foodservicedeel, waar veel gerechten on the spot gemaakt worden voor je. Even geen zin om te koken? Geen probleem, de keuze uit versbereide maaltijden is gigantisch.   


Wegmans3

 

2. Juice Generation

Wellness in een drankje
(Broadway, Astor Place, NoHo)

Bij Juice Generation draait alles om een gezonde lifestyle, en dat gaat verder dan een standaard sapje. Hun Juice Farmacy-menu en Acai Bowls zijn een hit onder gezondheidsbewuste New Yorkers. Alle sappen en smoothies worden voor je gemaakt terwijl je wacht. Je kunt eindeloos customizen als je dat wilt.


juice generation 2


Heel slim is dat je favoriete verse smoothies ook kant-en-klaar kunt meenemen, perfect voor drukke momenten in de winkel. Juice Generation maakt gezonde keuzes heel toegankelijk met dranken vol toegevoegde vitamines en mineralen. Het is fastfood, maar dan in de beste versie voor je lichaam.
 
 juice generation3 

Juice Generation1


3. Polène

Luxury voor de TikTok-generatie
(Broadway, SoHo)


Het Franse Polène laat zien hoe je in nog geen 10 jaar tijd een nieuwe luxespeler kunt worden. De Broadway-flagshipstore verwelkomt je met een robot. Geen humanized robot, maar een die persoonlijke producten kan customizen.

polene2

polene4

Opvallend is hoe Gen Z-shoppers de voorkeur geven aan de touchscreens boven persoonlijk advies. Aan kundig personeel geen gebrek, maar men heeft goed gekeken naar de behoeften van de verschillende klantgroepen. De iconische Cyme-tas is nu al een klassieker.

polene1

polene3
   


4. Parachute Home

Direct-to-consumer in de winkelstraat
(Grand Street, SoHo)


Parachute Home begon online maar bewijst dat een digitaal merk ook in de fysieke wereld kan excelleren. De SoHo-boutique voelt als een luxe hotelkamer, maar dan zonder het bijbehorende prijskaartje. Het merk maakt premium bedlinnen en badtextiel toegankelijk voor een breed publiek. Je kunt je oude bedlinnen inleveren voor recycling en het merk gebruikt dit weer als grondstof voor nieuwe producten. De circulaire economie in de praktijk.


parachute
  
parachute2    

parachute3


5. Baggu

Duurzaam zonder poespas
(Grand Street, SoHo)

Sinds 2007 bewijst Baggu dat duurzaamheid geen marketingtruc hoeft te zijn. Hun tassen zijn ontworpen met zo min mogelijk materiaalverspilling en gaan eindeloos lang mee. De winkel is net zo eerlijk als de producten: minimalistisch ingericht met de tassen in de hoofdrol. Geen onnodige franje, gewoon goede producten die hun verhaal zelf vertellen.
 

Baggu2  

Baggu1

Baggu3

    

6. Aviator Nation

Tijdreizen naar de seventies
(Mercer Street, SoHo)

Zodra je bij Aviator Nation binnenstapt, lijk je in een tijdmachine te zijn. Je waant je in de jaren 70. De kleuren, de designs, alles ademt die zorgeloze Californische surfcultuur uit de seventies. Voor vijftigers is het een 'trip down memory lane', voor jongeren een kans om die vintage vibe te ervaren in nieuwe kleding.

Aviator Nation1 

Aviator Nation4

Aviator Nation2

 

7. Yohji Yamamoto

Waar mode kunst wordt
(Wooster Street, SoHo)

De Yohji Yamamoto-winkel is een meesterlijke mix van architectuur en digitale kunst. De smalle, lange pijpenla wordt spectaculair door de enorme hoogte en de gigantische led-schermen.  De zwart-wit videobeelden op de grote leds trekken je als het ware vanaf de straat naar binnen. Het is geen winkel voor het grote publiek, maar dat is precies het punt. Mooi om te zien hoe het videobeeld doet wat het moet doen.
Yohji  

Yohji2

 

8. What Goes Around Comes Around

Vintage met een twist
(Wooster Street, SoHo)

Bij What Goes Around Comes Around (WGACA) begint de ervaring al op straat. De deur is altijd op slot en er staat altijd een rij, ook als het binnen rustig is. Het is onderdeel van destrategie om exclusiviteit te creëren. Het fomo-gevoel werkt.

WGACA1

WGACA3


Binnen vind je de meest bijzondere vintage stukken van topmerken uit de jaren 80 en 90. Van designertassen tot een uniek snowboard: alles is zorgvuldig geselecteerd. WGACA ziet zichzelf niet alleen als retailer, maar als beheerder van mode-erfgoed. Ze zoeken wel de stretch met ook gebruikte tassen van hotpics van vandaag, zoals Goyard.

WGACA4   

WGACA2
   

9. Staud

Waar shopping een experience wordt
(Greene Street, SoHo)


Stauds boutique in SoHo is slim bedacht. De smalle, diepe winkel heeft achterin een comfortabele zithoek waar partners kunnen relaxen terwijl de medewerkers persoonlijk stylingadvies geven. Het van oorsprong LA-based merk verkoopt niet alleen tijdloze mode maar ook accessoires voor je viervoeter. Want waarom zou je hond er niet net zo stijlvol mogen uitzien als jij?
  
Staud   

Staud2
 

10. Happier Grocery

De buurtsuper voor de grote stad
(Canal Street, SoHo)


Aan het einde van de route komen we aan op Canal Street in SoHo. Hier vind je Happier Grocery, een winkel die laat zien hoe een moderne buurtsuper voor de stad eruit kan zien. 's Ochtends is het er een drukte van jewelste met locals die hun dag beginnen met een perfect gezette koffie en een gezonde smoothie.


Het assortiment is beperkt maar doordacht: veel Europese merken die je nergens anders vindt in de stad, biologische producten en lokale diepvriesmerken die je moet proberen. 

happier grocery2


Happier Grocery verkoopt zelfs een eigen kledinglijn. Wie wil er nou niet in een Happier Grocery-winterjas lopen? Het foodservice-gedeelte is een verhaal apart. Hier wordt met zoveel passie gekookt dat je spontaan trek krijgt.

happier grocery    happier grocery3    
   
 
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!