Voor Zeeman begon de week goed met het in de wacht slepen van de hoofdprijs in een awardshow. Jurycommentaar: “We durven het zelfs sexy te noemen.” Anders dan je zou verwachten, ging het niet om de lancering van een nieuwe sneaker, bruidsjurk of ‘Lucht’. De Nederlandse discounter viel in de prijzen door zijn voortrekkersrol op het gebied van circulariteit. En een goed voorbeeld doet volgen. Toch?

 

Het bedrijf met de lachende matroos vaart al lang niet meer alléén de circulaire koers. Er zijn steeds meer initiatieven te vinden in het Nederlandse (retail)bedrijfsleven die allemaal draaien om de levensduur van producten verlengen. Zo kwamen er de afgelopen twee jaar al dertigduizend bedrijven bij die inzetten op circulariteit. 

 

Week van de Circulaire Economie

Tussen 6 en 11 februari is het de Week van de Circulaire Economie, georganiseerd door Het Groene Brein en MVO Nederland. In deze week wordt er op allerlei manieren campagne gevoerd om aandacht te vragen voor circulaire initiatieven. Dat kan in...