In het huidige digitale tijdperk verwachten consumenten persoonlijke, naadloze interacties en een unieke customer experience. Technologie speelt hierbij een cruciale rol. Van gepersonaliseerde shop- en klantreizen tot het virtueel passen van kleding: technologie transformeert de manier waarop fashionretailers verbinding maken, communiceren en integreren met hun klanten. In dit artikel ontdek je hoe je jouw customer experience naar een hoger niveau tilt.
De moderne, veeleisende consument beweegt zich moeiteloos tussen on- en offline-kanalen en verwacht dat fashionretailers hierin meegaan. Online een kledingstuk selecteren en in de winkel passen? In de winkel online kledingstukken bestellen of items retourneren? Voor de consument is het vanzelfsprekend. Om deze dienstverlening te kunnen bieden, is het cruciaal dat je een naadloze integratie realiseert tussen al je verkoopkanalen. Slaag je hierin, dan verhoog je de klantervaring en zorg je voor een betere binding tussen jouw merk en de consument.
Aan de slag met data
Door al je verkoopkanalen te integreren, verzamel je centraal veel data. Met deze data krijg je een goed beeld van je klant en, heel belangrijk, kun je voorspellende analyses uitvoeren. Hiermee kun je vervolgens je voorraad beter managen en beter en sneller met voorraden schuiven. Natuurlijk heb je hiervoor wel een koppeling nodig met je warehouse management systeem (WMS). Voorspellende analyses kunnen ook helpen marketingcampagnes persoonlijker te maken en te koppelen aan data uit loyaltyprogramma’s. Dit draagt bij aan de persoonlijke klantreis, vergroot de klantloyaliteit en leidt uiteindelijk tot meer verkopen.
Personalisatie met AI
Een andere belangrijke technologie die bijdraagt aan je customer experience, is AI. Met AI kun je de data nog verder analyseren en zo inspelen op individuele klantvoorkeuren en koopgedrag. Op basis van deze kennis kun je aanbevelingen en promoties doen en content op maat realiseren. Zo maakt AI het mogelijk om elke interactie met de consument verder te personaliseren. Deze mate van personalisatie verhoogt de klantbeleving en zorgt voor meer loyaliteit, omdat klanten zich gewaardeerd en begrepen voelen.
Omnichannel Retail Suite
Hoe pas je deze thema’s toe in je dagelijkse operatie? Of het nu gaat om het integreren van de verkoopkanalen of het verkrijgen van inzichten in je klanten via transactiegegevens, Omnichannel Retail Suite (ORS) van Centric helpt je bij het bereiken van al je omnichanneldoelstellingen. ORS biedt een device- en plaatsonafhankelijk kassasysteem (inPosition) voor persoonlijke interactie met de kracht van datagedreven service. Daarnaast biedt ORS een compleet backend-systeem: Omnichannel Business Platform (OBP). Hiermee stuur je je retailformule centraal aan. Door de combinatie van een frontend- en backendsysteem zorgen we voor integratie binnen je ecosysteem, een vlotte check-out en een hogere klantloyaliteit.
Meer weten? Wil je meer weten over ORS of hoe wij retailers ondersteunen bij complexe vraagstukken? Ga dan naar de website of neem contact met ons op.
Reacties 0