Artikelen geschreven door Marcel te Lindert



Nieuwe tijden

Er is genoeg gaande in de retailwereld. Enerzijds heeft een aantal retailers het lastig om het hoofd boven water te houden. Anderzijds vragen nieuwe technologieën, veranderend consumentengedrag en nieuwe wetgeving op het gebied van duurzaamheid en security om het opstellen van nieuwe business modellen die toekomstbestendig zijn. Daarmee breken nieuwe tijden aan. We laten vanuit Centric graag zien hoe we hier concreet bij helpen, maar ook wat onze visie is op de belangrijke thema’s van dit moment.


Cyberveiligheid vraagt aandacht van retailers

Hoe wapen je je organisatie tegen de toenemende kans op cyberaanvallen? Roel Wijnands adviseert retailers om risico’s te identificeren en maatregelen te nemen. Daarnaast pleit de chief information security officer van Centric voor meer bewustwording, ook op de winkelvloer. “Ik betwijfel of winkelmedewerkers het in de gaten hebben als je een usb-stick in een kassasysteem stopt.”


Amazing Oriental: "Onze voorraadnauwkeurigheid is 99,9 procent"

De Aziatische supermarktketen Amazing Oriental groeit met (gemiddeld) twee winkels per jaar. Om deze groei mogelijk te maken, is een distributienetwerk nodig dat dit kan faciliteren. Met Locus WMS is Amazing Oriental optimaal voorbereid op de toekomst.


Hoe technologie helpt om fashionretail te verduurzamen

De druk om als fashionretailer duurzaam te opereren, wordt steeds groter. Denk hierbij aan de steeds toenemende invloed van internationale richtlijnen als de SDG’s (Sustainable Development Goals) van de Verenigde Naties (VN) en de CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive). De combinatie van deze externe factoren moet leiden tot een grotere bijdrage van retailers aan de doelstellingen op het gebied van klimaat en duurzaamheid. Retailers beginnen zich steeds meer bewust te worden van het feit dat duurzaamheid here-to-stay is.


Investeren in hardware is een weloverwogen keuze

De tijd dat retailers standaard voor de snelste en krachtigste hardware kozen zonder op het uiterlijk te letten, is allang voorbij. HP merkt dat retailers steeds vaker bewuste keuzes maken op het gebied van design, eenvoud en duurzaamheid. Business development manager Joeri Pelle van HP Retail & Industry Solutions: “Retailers kunnen de componenten kiezen die het beste passen bij hun bedrijfsvoering.”


Je customer experience verbeteren: zo doe je dat

In het huidige digitale tijdperk verwachten consumenten persoonlijke, naadloze interacties en een unieke customer experience. Technologie speelt hierbij een cruciale rol. Van gepersonaliseerde shop- en klantreizen tot het virtueel passen van kleding: technologie transformeert de manier waarop fashionretailers verbinding maken, communiceren en integreren met hun klanten. In dit artikel ontdek je hoe je jouw customer experience naar een hoger niveau tilt.


Innovatie in Omnichannel Retail Suite: snelheid en kwaliteit gaan hand in hand

De Omnichannel Retail Suite van Centric wordt al jaren met succes ingezet als point-of-sale oplossing (POS) door grote en middelgrote retailers in Benelux en Scandinavië. Maar de retailwereld verandert snel en nieuwe businessmodellen zijn nodig voor een duurzame toekomst. Daarom moet ook Centric zich blijven ontwikkelen met innovatie en nieuwe technologieën in de Omnichannel Retail Suite. Software development manager Martijn Schutten legt uit hoe Centric dit aanpakt.


Bouwen aan superieure overtuigingsmechanismen met Generative AI

Velen herinneren zich nog de internethype van de jaren ‘90. Een Freeler-internetaansluiting was gratis als je een telefoonlijn en modem had. Tech-aandelen schoten de lucht in en de wereld zou er voortaan totaal anders uitzien. Hoewel we nu weer met beide benen op aarde staan, kunnen we toch stellen dat het internet inderdaad veel heeft veranderd. Bijvoorbeeld de manier waarop bedrijven opereren. Internet staat in de boeken als de 4e industriële revolutie en met recht. Wie kan nog zonder?