Zo stuurt Bestseller het bonte distributienetwerk aan
Bestseller beschikt in Europa over een netwerk van 10 verschillende distributiecentra, in alle soorten en maten. Svend Sørensen van het modeconcern vertelt hoe die bonte mix wordt aangestuurd.
Bestseller beschikt in Europa over een netwerk van 10 verschillende distributiecentra, in alle soorten en maten. Svend Sørensen van het modeconcern vertelt hoe die bonte mix wordt aangestuurd.
Er is genoeg gaande in de retailwereld. Enerzijds heeft een aantal retailers het lastig om het hoofd boven water te houden. Anderzijds vragen nieuwe technologieën, veranderend consumentengedrag en nieuwe wetgeving op het gebied van duurzaamheid en security om het opstellen van nieuwe business modellen die toekomstbestendig zijn. Daarmee breken nieuwe tijden aan. We laten vanuit Centric graag zien hoe we hier concreet bij helpen, maar ook wat onze visie is op de belangrijke thema’s van dit moment.
Hoe wapen je je organisatie tegen de toenemende kans op cyberaanvallen? Roel Wijnands adviseert retailers om risico’s te identificeren en maatregelen te nemen. Daarnaast pleit de chief information security officer van Centric voor meer bewustwording, ook op de winkelvloer. “Ik betwijfel of winkelmedewerkers het in de gaten hebben als je een usb-stick in een kassasysteem stopt.”
De Aziatische supermarktketen Amazing Oriental groeit met (gemiddeld) twee winkels per jaar. Om deze groei mogelijk te maken, is een distributienetwerk nodig dat dit kan faciliteren. Met Locus WMS is Amazing Oriental optimaal voorbereid op de toekomst.
De druk om als fashionretailer duurzaam te opereren, wordt steeds groter. Denk hierbij aan de steeds toenemende invloed van internationale richtlijnen als de SDG’s (Sustainable Development Goals) van de Verenigde Naties (VN) en de CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive). De combinatie van deze externe factoren moet leiden tot een grotere bijdrage van retailers aan de doelstellingen op het gebied van klimaat en duurzaamheid. Retailers beginnen zich steeds meer bewust te worden van het feit dat duurzaamheid here-to-stay is.
De tijd dat retailers standaard voor de snelste en krachtigste hardware kozen zonder op het uiterlijk te letten, is allang voorbij. HP merkt dat retailers steeds vaker bewuste keuzes maken op het gebied van design, eenvoud en duurzaamheid. Business development manager Joeri Pelle van HP Retail & Industry Solutions: “Retailers kunnen de componenten kiezen die het beste passen bij hun bedrijfsvoering.”
In het huidige digitale tijdperk verwachten consumenten persoonlijke, naadloze interacties en een unieke customer experience. Technologie speelt hierbij een cruciale rol. Van gepersonaliseerde shop- en klantreizen tot het virtueel passen van kleding: technologie transformeert de manier waarop fashionretailers verbinding maken, communiceren en integreren met hun klanten. In dit artikel ontdek je hoe je jouw customer experience naar een hoger niveau tilt.
De Omnichannel Retail Suite van Centric wordt al jaren met succes ingezet als point-of-sale oplossing (POS) door grote en middelgrote retailers in Benelux en Scandinavië. Maar de retailwereld verandert snel en nieuwe businessmodellen zijn nodig voor een duurzame toekomst. Daarom moet ook Centric zich blijven ontwikkelen met innovatie en nieuwe technologieën in de Omnichannel Retail Suite. Software development manager Martijn Schutten legt uit hoe Centric dit aanpakt.
Velen herinneren zich nog de internethype van de jaren ‘90. Een Freeler-internetaansluiting was gratis als je een telefoonlijn en modem had. Tech-aandelen schoten de lucht in en de wereld zou er voortaan totaal anders uitzien. Hoewel we nu weer met beide benen op aarde staan, kunnen we toch stellen dat het internet inderdaad veel heeft veranderd. Bijvoorbeeld de manier waarop bedrijven opereren. Internet staat in de boeken als de 4e industriële revolutie en met recht. Wie kan nog zonder?
De ongebreidelde bouw van XXL-distributiecentra voor retailers roept weerstand op in de samenleving. Wat betekent dat voor het distributiecentrum van de toekomst?
IKEA heeft zijn winkel in Amsterdam voorzien van ophaalautomaten voor onlinebestellingen. Alle Nederlandse winkels moeten straks microfulfilmentcenters zijn. Andere retailers op ons continent wachten af, over de plas test ook Walmart deze vorm van automatisering.
IKEA heeft zijn winkel in Amsterdam voorzien van ophaalautomaten voor onlinebestellingen. Alle Nederlandse winkels moeten straks microfulfilmentcenters zijn. Andere retailers op ons continent wachten af, over de plas test ook Walmart deze vorm van automatisering.
Suitsupply is al geruime tijd gestopt met het bouwen van zijn eigen retailsoftware. Als laatste neemt het modebedrijf nu ook afscheid van het zelf ontwikkelde order management systeem.
Liefst 28 gemeenten hebben op hun stadsplattegrond een zero-emissiezone ingetekend. Dat betekent dat retailers vanaf 2025 geen dieselauto’s meer mogen gebruiken om winkels in deze zones te bevoorraden. Overstappen op elektrische voertuigen is het alternatief, maar dat heeft haken en ogen.
Retailers mogen vanaf 2025 geen dieselauto’s meer gebruiken om winkels in de zero emissie-zones te bevoorraden. Overstappen op elektrische voertuigen is het alternatief, maar dat heeft haken en ogen.
Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!