Simac heeft een nieuwe functie in het leven geroepen: Managing Director Retail. Anneke Veldink legt uit hoe zij deze functie invult en hoe zij Simac’s focus op retail wil versterken. “Het ondernemerschap van retailers herken ik binnen Simac.”

 

Anneke heeft gewerkt in uiteenlopende sectoren, van de industrie en logistiek tot media-, banken en verzekeringswereld. “Ik heb ooit nog de webshop van V&D geïmplementeerd. Maar dat is wel erg lang geleden”, lacht ze. “Ik heb eigenlijk altijd op het snijvlak van IT en business geopereerd, vooral bij familiebedrijven. Dat is niet voor niets. Ik geloof in familiebedrijven die gefocust zijn op continuïteit op de lange termijn. Als klanten en medewerkers tevreden zijn, komt de groei vanzelf. Die visie zie ik ook terug bij Simac.”

 

Ondernemerschap

Anneke wijst op de vier waarden van Simac: warmte, waarde, wendbaarheid en winnen. “Als laatste hebben we winnen aan onze waarden toegevoegd. We zijn ervan overtuigd dat een partnerschap met onze klanten erin resulteert dat we samen winnen. Daarbij spelen onze medewerkers een cruciale rol. Die begrijpen wat retail inhoudt en weten dat je om vijf uur ’s middags geen nieuwe release moet uitbrengen omdat alle winkels dan nog open zijn. Het is een voorrecht om onze dienstverlening in retail samen met dit team verder te mogen ontwikkelen.”


Als Managing Director Retail heeft Anneke de taak om de strategie van Simac in de retail verder uit te bouwen en uit te voeren. Wat maakt deze sector anders dan de andere sectoren die ze heeft gezien? “Dat is het pure ondernemerschap, dat in de haarvaten zit van vrijwel iedereen die in de retail werkt”, antwoordt Anneke. “Retailers zijn erop gespitst om de kansen in de markt te grijpen. Dat betekent dat ze flexibel en wendbaar zijn. Dat ondernemerschap herken ik ook binnen Simac. Daarom matchen wij zo goed met retailers.”

 

Anneke Veldink, Managing Director Retail bij Simac:
“Wij denken graag mee hoe retailers technologie en AI kunnen inzetten op een manier die echt toegevoegde waarde oplevert.”

 

Betaalbare manier

Wat gaat Simac doen om retailers nog beter te helpen? “Wij zien bij hen dat verbetering van de klantbeleving op één staat, maar dan wel op een betaalbare manier. Met technologie kunnen retailers stappen op dat vlak zetten. Dat vereist lef en ondernemerschap, maar ook weloverwogen keuzes. Wij denken bijvoorbeeld graag mee hoe retailers technologie en AI kunnen inzetten op een manier die echt toegevoegde waarde oplevert. Een mooi voorbeeld is het analyseren van camerabeelden om lege schappen te detecteren en automatisch aanvulopdrachten te genereren.”


Technologie kan helpen om kosten te besparen, bijvoorbeeld door medewerkers efficiënter in te zetten. “Kijk naar de jongeren die vakkenvullen. Retailers zijn veel tijd kwijt aan het inwerken van steeds weer nieuwe vakkenvullers, terwijl slimme tools en apps het werk voor deze jonge medewerkers zoveel gemakkelijker kunnen maken”, stelt Anneke. “Of denk aan de Simac Remote Management Suite waarmee we op afstand systemen uit kunnen zetten om energie te besparen. We nemen retailers graag mee in de mogelijkheden die er vandaag de dag zijn. We willen hen adviseren over technologieën die helpen om medewerkers beter in te zetten en de klantbeleving te verbeteren. Dat doen we al heel veel, alleen vergeten we dat af en toe te vertellen.”


Kom meer te weten over Simac