Na jaren van omzetdalingen en rode cijfers lijkt Wehkamp de weg omhoog te hebben gevonden. Natuurlijk, corona gaf een zetje in de rug. Maar ook daarna wacht volgens ceo Graham Harris een mooie toekomst.


Wehkamp verraste in 2019 met de aanstelling van Graham Harris als nieuwe ceo. Niet iemand van binnen de organisatie en geen bekende naam op de Nederlandse retailmarkt. Toch is het geen onlogische keuze. De Brit heeft een schat aan ervaring in alle uithoeken van de retailsector. Hij is bekend in warenhuisland (House of Fraser), zat ruim een decennium in de supermarktwereld (Tesco) en heeft ook verstand van vloeren (Carpetright) en elektronica (Maplin).


Het is zeldzaam om een achtergrond te hebben in zowel mode, home als elektronica. Voor Harris zelf reden om de overstap als de juiste te zien. “Wehkamp had alles wat ik in mijn carrière ben tegengekomen.” Bovendien zou de e-commercepartij volgens hem, als je er van buiten af naar kijkt, een van de winnaars moeten zijn in de branche. Een goed IT-platform, goede logistiek: het was er volgens de ervaren retailman allemaal. Desondanks heeft Wehkamp geen gouden...