Parijs is niet alleen de stad van de romantiek, maar ook van prachtige retail. Van luxe en gevestigde merken en warenhuizen tot edgy concepten en verborgen parels. Een inspiratierondje door de lichtstad.
EN Paris
7 Rue de Condé
EN is een nieuw concept van de Japanse cosmetica- en medische gigant Lenor en is gebaseerd op het idee dat klanten hun gepersonaliseerde producten uit meer dan honderd verschillende essences mengen. Daarnaast geeft EN advies en biedt het verschillende schoonheidsbehandelingen en massages. Het concept gaat uit van het verlangen van de klant naar echte service, personalisatie en transparantie omtrent ingrediënten.
Eataly
37 Rue Sainte-Croix de la Bretonnerie
Eataly opende in april in de wijk Marais zijn vierde Europese winkel buiten Italië. Verspreid over 2500 vierkante meter vind je er zeven verschillende soorten restaurants, met in totaal plek voor vierhonderd gasten. Tussen...
Parijs is niet alleen de stad van de romantiek, maar ook van prachtige retail. Van luxe en gevestigde merken en warenhuizen tot edgy concepten en verborgen parels. Een inspiratierondje door de lichtstad.
EN Paris
7 Rue de Condé
EN is een nieuw concept van de Japanse cosmetica- en medische gigant Lenor en is gebaseerd op het idee dat klanten hun gepersonaliseerde producten uit meer dan honderd verschillende essences mengen. Daarnaast geeft EN advies en biedt het verschillende schoonheidsbehandelingen en massages. Het concept gaat uit van het verlangen van de klant naar echte service, personalisatie en transparantie omtrent ingrediënten.
Eataly
37 Rue Sainte-Croix de la Bretonnerie
Eataly opende in april in de wijk Marais zijn vierde Europese winkel buiten Italië. Verspreid over 2500 vierkante meter vind je er zeven verschillende soorten restaurants, met in totaal plek voor vierhonderd gasten. Tussen de acht marktkramen zit onder meer een slager, bakkerij en kaas- en pastamakerij. In deze tempel van Italiaanse gastronomie worden ook kook- en bakcursussen gegeven.
Lavomatic
30 Rue René Boulanger
Vier jaar werd er aan gewerkt door onder meer de Deense sterarchitect Bjarke Ingels (van het nieuwe Google-hoofdkwartier en een stad op Mars) en eind maart opende het eindelijk zijn deuren. Het resultaat? Een warenhuis met wow-factor. In het retaillab van het warenhuisconcern vind je luxemerken, driehonderd persoonlijke stylisten, digitale kledinghangers die informeren over productbeschikbaarheid, verschillende restaurants, koffiebars, een podium voor optredens én een prachtig storedesign.
Apple Champs-Élysées
114 Avenue des Champs-Élysées
Oorspronkelijk werd het gebouw ontworpen als een verzameling burgerappartementen, maar sinds kort is het een van de paradepaardjes van Apple. Het nieuwe onderkomen aan de Champs Élysées ademt ‘Parijs’. Met een mix van moderne en klassieke architectuur brengt het elektronicabedrijf een ode aan de historie en rijkdom van de Parijse creativiteit, inclusief tentoonstellingsruimten en een prachtige binnenplaats voor creatieve workshops en presentaties.
IKEA City Store
23 Boulevard de la Madeleine
Ook Parijs heeft sinds mei een IKEA in de binnenstad. De winkel van 5400 vierkante meter (op twee verdiepingen) is geïnspireerd op het leven van Parijzenaars en deelt op de winkelvloer 29 typische thuisscènes die praktische antwoorden geven op de vraag: hoe richt ik mijn kleine(re) stadswoning in? Het aanbod bestaat uit vijftienhonderd decoratieve accessoires en kleine meubelstukken die de bezoeker direct kan kopen. Voor de grotere meubels kunnen klanten terecht bij digitale bestelzuilen. In La Scène, een flexibele ruimte op de eerste verdieping, worden tentoonstellingen, concerten en praktische workshops georganiseerd.
Nose
20 Rue Bachaumont
Creëer hier je eigen, unieke parfum. De experts van Nose voeren eerst een geurdiagnose uit, waarin de klant een aantal vragen moet beantwoorden. In welke woonomgeving leef je? Wat zijn de parfums die je voorheen hebt gebruikt? Welke tonen ruiken het lekkerst? Op basis van deze resultaten wordt een aantal unieke geuren samengesteld, de perfecte manier om jouw signature scent te vinden.
MIWA
12 Rue Jacob
Dit bijzondere concept brengt je van hartje Parijs naar Japan met ceremoniële geschenkverpakkingen. Bij MIWA draait alles om het zogenaamde origata: een zevenhonderd jaar oude vouwtechniek voor inpakpapier. Leden van deze Japanse culturele club betalen jaarlijks een bedrag om er hun cadeaus door meesters in origata te laten verpakken, wat weer een cadeau op zichzelf is.
Pigalle (& Nike) basketballcourt
17 Rue Duperré
Ingeklemd tussen Parijse appartementsgebouwen vind je de Pigalle basketballcourt. Een idee van basketbalfanaat en oprichter Stéphane Ashpool van het Franse modemerk Pigalle, die hiervoor de handen ineen sloeg met Nike. Een mooi voorbeeld van brandexperience en hoe je als merk kunt bijdragen aan een leefbare stad.
La Salle De Sport
12 Boulevard de la Madeleine
La Salle De Sport is een brandspace van het Britse sportmerk Reebok en combineert een winkel, sportschool, evenementencentrum en ontspanningsruimte. La Salle De Sport biedt op zeventienhonderd vierkante meter onder meer boks- yoga- en spinninglessen, is de plek voor productlanceringen, nodigt bezoekers uit in de Social Club-zone voor ontspanning en is de plek voor een praatje met Reeboks merkambassadeurs.