Tijdens NRF Retail’s Big Show in New York komen jaarlijks de groten der aarde op retailgebied bij elkaar. RetailTrends was erbij op uitnodiging van SAP en ontdekte wat de toppers in de boardroom van Walmart, Best Buy, Target, Lowe’s, Nordstrom en Ralph Lauren bezighoudt. In drie delen belichten we de kansen en uitdagingen waar zij mee te maken hebben. Vandaag deel 3: logistieke problemen en nieuwe technologie, zoals het metaverse.


Uitdaging: update de logistieke infrastructuur

Een van de grotere uitdagingen voor retailers als gevolg van de pandemie zit aan de achterkant. Want veel winkels mochten dan na verloop van tijd weer open, het vullen van de schappen blijft een moeilijkheid. Een combinatie van personeelsuitval door corona en problemen met de aanvoer van zeecontainers zorgt voor een enorme druk op de supplychain.


Ralph Lauren heeft vier jaar terug al met vooruitziende blik beslissingen genomen op logistiek vlak, die nu goed uitpakken. “Voorheen waren we voor onze supplychain heel erg afhankelijk van één of twee landen”, blikt ceo Patrice Louvet terug. “Nu zijn we logistiek aanwezig in veel markten wereldwijd. In Azië, maar ook in Latijns-Amerika en Europa.” Door dual sourcing...