Modebedrijf Mexx kondigde in 2018 een grootscheepse comeback aan. Er kwam weinig van terecht. Nu probeert het merk het opnieuw: kleiner, bescheidener en met een andere benadering.


‘Mexx niet zo bekend meer, G-Maxx maakt geen merkinbreuk’ luidde de kop boven een nieuwsbericht vorige week. Mexx beschuldigde zijn branchegenoot van kopieergedrag en deed daarbij onder meer een beroep op de bekendheid van de Mexx-merknaam. Een bekende merknaam kan wettelijk bescherming bieden tegen copycats. Maar helaas: de naamsbekendheid van Mexx is volgens de rechter al dusdanig afgenomen dat G-Maxx niets fout doet. 


Wederopbouw

Voor Nathalie Gadeyne, verantwoordelijk voor de marketing van Mexx, is het bericht aanleiding om in de telefoon te klimmen. Al twee jaar is ze in relatieve stilte met een klein marketingteam bezig om Mexx weer op de kaart te zetten. “We zijn volop bezig met de wederopbouw. En als je dan leest over Mexx als een merk op zijn retour, ja, dat...