Een techwalhalla met allerlei innovatieve snufjes, van slimme wijnkoelkasten tot elektrische steps: met de Tech Villages wil MediaMarkt een geheel andere weg in slaan. Met meer ruimte voor community building, duurzame ambities en een sterkere focus op beleving is de vestiging in Milaan het paradepaardje van de keten. Tijd voor een storetour en een gesprek met de Italiaanse finance manager Emanuele Cosimelli.


Gevestigd op een hoek middenin het bedrijvige Milaan vind je de Tech Village van MediaMarkt. Een megastore met elfduizend vierkante meter, net buiten het drukbezochte stadshart van de metropool. Middenin een opkomende wijk waar moderne wolkenkrabbers en traditionele gebouwen elkaar afwisselen. Een medium- tot highend populatie met onder meer voetballers, beroemdheden en influencers, vertelt Cosimelli. Een nieuwe doelgroep voor MediaWorld, zoals de keten in Italië heet. Maar 'everyone is important', benadrukt hij. “Veel van onze klanten komen uit Milaan, maar sommige bezoekers trekken er echt op uit vanuit grotere steden zoals Varese en Como.”