Een doorbraak in de branche, die sinds IKEA niet was geïnnoveerd: Made.com beloofde de hele woonindustrie op z’n kop te zetten. Een belofte die met een bestelstop en inactieve webshop nu niet lijkt te worden nagekomen. Oud-managing director Damien Poelhekke: “Dit is wel een trend die door de hele sector wordt gevoeld.”

 

Made.com tikte net de leeftijd van tien jaar aan in 2020, maar een nieuw decennium maakt het bedrijf waarschijnlijk niet vol. Eerder deze maand ging Made.com wegens tegenvallende verkopen om de tafel met potentiële kopers. De Britse woonwebwinkel wilde zo snel mogelijk verkopen, liefst eind oktober nog. Aan dat tijdspad konden de potentiële kopers niet voldoen. Het bedrijf meldt nu dat de verkoopgesprekken met een ‘select aantal partijen’ zijn mislukt. Een slecht teken volgens Bloomberg. Voorlopig worden geen nieuwe bestellingen aangenomen. 

 

Bestemming voor ‘bijna alles’

Made.com heeft de afgelopen twaalf jaar een flinke evolutie meegemaakt. Was het...