RetailTrends belt iedere week met een expert over een opvallende actuele ontwikkeling. Deze keer: Gijsbregt Brouwer, trendwatcher en oprichter van horecaplatform de Buik, over de toekomst van La Place. 

 

Van onder de vleugels van V&D naar de Jumbo-familie van Eerd: sinds de oprichting in 1987 heeft de tijd zeker niet stilgestaan voor La Place. Dit weekend worden klanten uitgenodigd voor een punt appeltaart, om de verjaardag van het oer-Hollandse bedrijf te vieren. Een keten tjokvol tradities, maar vindt ‘vernieuwen net zo belangrijk’. Vraag is: is dat wel zo?

 

Als ik zeg: ‘La Place’, zegt u…

“Opschudding. La Place heeft de Nederlandse horeca zo’n vijftien jaar geleden volledig op z’n kop gezet. Een betaalbaar, gezond en duurzaam concept, en ook nog eens toegankelijk voor een hele grote groep Nederlanders: dat was er nog niet. La Place deed wat McDonald’s vijftig jaar geleden met de markt deed, maar dan de gezonde variant. Ze stonden zelfs op Lowlands. Dat is echt heel knap. 
 

Dat zijn ze helemaal...