Betalen met je handpalm

Betalen met je handpalm is in Amerika binnenkort de normaalste zaak van de wereld. Supermarktketen Whole Foods gaat de handpalm-betaaltechnologie Amazon One inzetten. Aan het eind van het jaar moeten er in de Verenigde Staten 500 supermarkten zijn waar klanten met deze technologie kunnen betalen. Hoe werkt het? Klanten moeten eenmalig hun creditcard in een apparaat steken en hun hand boven de lezer houden. Het apparaat creëert zo een unieke ‘handtekening’ die gekoppeld wordt aan de creditcardgegevens. Bij een volgend bezoek hoeft alleen de handpalm gescand te worden.

 

Het geheim van shoppingmalls

Hoe blijf je als winkelcentrum uniek? Door de juiste combinatie van activiteiten te bieden. Dat stelt Peter van Heerde, sector manager retail en groothandel bij Rabobank, in een interview met RetailTrends. “Met een verzameling van willekeurige winkels onder één dak ben je niet relevant. Je hebt een combinatie nodig van horeca, cultuur en vrijetijdsbesteding: alles om de consument langer onder je dak te houden en vermaken.”


Dat is in een nieuw winkelcentrum als Mall of the Netherlands eenvoudiger te realiseren dan in een vijftig jaar oud winkelcentrum als Hoog Catharijne. “Mall of the Netherlands is een winkelcentrum naar Amerikaans voorbeeld met meer dan tweehonderd winkels, flagshipstores, een groot foodaanbod en entertainment. Een entertainmentplein of een apart foodcourt moet je van de grond af aan ontwerpen. Dat is bij een bestaand winkelcentrum niet eenvoudig te realiseren.

 

Voorkeur voor online shoppen

Voor het eerst hebben meer Nederlandse consumenten een voorkeur voor online shoppen dan voor fysiek winkelen. Uit het het Shopping Pulse-onderzoek van Klarna blijkt dat 32 procent de voorkeur geeft aan online winkelen, terwijl 30 procent liever fysiek shopt. Opvallend is dat vrouwen daarover anders denken dan mannen. Vrouwen shoppen nog altijd liever in de winkel, terwijl mannen juist een bovengemiddelde voorkeur voor online hebben. Daarnaast blijken er duidelijke verschillen per generatie te bestaan. Van de millennials geeft 45 procent aan liever online te winkelen, terwijl 21 procent de winkel verkiest. Bij Generatie Z zijn die percentages 40 en 29 procent. Generatie X en de babyboomers hebben nog altijd een voorkeur voor de offline winkel.

 

Waar kun je Centric ontmoeten?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Innovation & Experience event

UC Group organiseert voor de vijfde keer het ‘Innovation & Experience event’. Het idee is dat een supply chain alleen duurzaam succesvol kan blijven door te experimenteren met nieuwe methoden en technieken en door te co-creëren met partners. Dit evenenement brengt up-to-date kennis en ervaring samen in een setting die samenwerking inspireert. Centric is dit jaar aanwezig. 


Datum: dinsdag 10 oktober 2023 Locatie: The Rise, Tilburg

 

 

 

 

 

 

 

ICT & Logistiek

ICT & Logistiek is gericht op logistieken IT-professionals die werkzaam zijn in de supply chain en op zoek zijn naar oplossingen, toepassingen en diensten om slimmer en efficiënter te werken. Een bezoek helpt om een concrete start te maken met het transformeren en optimaliseren van een logistieke organisatie.
Net als vorig jaar is Centric als partner verbonden aan ICT & Logistiek. 
 

Datum: 8 en 9 november 2023 Locatie: Jaarbeurs, Utrecht