Transparante prijzen, een eenvoudige customerjourney en beter één product heel goed verkopen dan tientallen een beetje. Direct-to-consumer-platforms veroveren met de steun van investeerders de portemonnee en het hart van de consument. Dit is hoe zij de spelregels van het merkbouwen opnieuw definiëren.

Ze zijn bijna niet te missen op een zonnige dag: mannen op hippe Rivieras, in een short van Mr Marvis met een bijpassende polo van Joe Merino en een zonnebril van Polette op hun neus. Consumenten willen zich onderscheiden met hoe ze zich kleden en leven en deze online direct-to-consumer-platforms maken dat steeds gemakkelijker. Zeker in de Verenigde Staten gaat het hard. Hippe houten tandenborstels worden elke maand als vanzelf bezorgd via een abonnement op wearebristle.com. Broeken koop je bij Bonobos en sportschoenen natuurlijk bij Allbirds, geliefd onder veel techneuten uit Silicon Valley. Voor de hond komt elke maand een spannend verrassingspakket van Barkbox en een matras koop je gewoon gemakkelijk en zonder keuzestress via Casper.com. Luiers worden via een abonnement van Lillydoo afgeleverd en voor hippe koffers kun je terecht...