Een weblog over hiphop, mode en design. Zo begon het Amsterdamse Daily Paper in 2012. Inmiddels is het uitgegroeid tot een hip kledingmerk dat over de hele wereld wordt gedragen. En zeker niet alleen meer door jongeren. Ceo Rodney Lam: “De doelgroep van het eerste uur verbonden houden met het merk, dat is onze uitdaging.”

 

Daar komt ceo Rodney Lam aangefietst. Kleurige Daily Paper-trui aan (een sample, niet te koop – en later voor de foto vervangen door een blouse), een spijkerbroek met scheuren en daaronder grasgroene slippers van Bottega Veneta (600 euro). Een combi die deels uit nood geboren is. Op het weer is deze meiochtend namelijk geen peil te trekken. “Vandaar die trui.”

 

Maar Lam houdt sowieso van combineren. “Een broek van twintig euro met een jas van 1200. Dat maakt mij niet uit. Als het mooi is, is het mooi”, vertelt hij op het hoofdkantoor in de Amsterdamse Houthavens. Sinds eind 2016 is hij ceo van Daily Paper, dat is opgericht door de studievrienden Jefferson Osei, Abderrahmane Trabsini en Hussein Suleiman – inmiddels alle drie 33.

...