Innovatie is een taai en langzaam proces van vallen en opstaan. Radicaal anders durven denken over je propositie vereist visie, een lange adem en ondernemerschap. Iedereen doet hysterisch over een zak chips die binnen tien minuten thuis wordt bezorgd maar dat is kinderspel. Niemand staat te applaudisseren als je zegt te streven naar een volledige integratie van producten en services, in combinatie met een eerlijk verhaal over sourcing, hergebruik en circulariteit. Maar dát is de uitdaging waar retail voor staat.


Er is een stoer Nederlands fietsmerk dat in meer gelooft dan winstmaximalisatie. Oprichters Ties en Taco Carlier worden niet warm of koud van hun Quote 500-notering, die in de schoot is geworpen sinds VanMoof een lieveling is van private geldschieters. Zij willen een duurzame koploper zijn die de toekomst van stedelijke mobiliteit helpt vormgeven, om de volgende miljard mensen op elektrische fietsen te krijgen. Dat is visie.


De co-ceo’s combineren technische expertise en zakelijk vernuft met iconisch design en denken in ecosystemen. Taco en Ties luisteren elke dag naar de klant. Hun overtuiging is dat de wijsheid van gebruikers leidt tot de beste productmarktervaring. In ruil hiervoor krijgen ze onvoorwaardelijke liefde van fans die mee investeren.

...