In Selfie beantwoorden retailers vragen die een beeld geven van de persoon achter de onderneming. Dit keer:

Thomas Bunnik (38)
Co-founder Whoppah
Ook: Spreekt Mandarijn, handelde in groep een al in knikkers

 

Je werkte lang in de financiële sector en richtte Whoppah in 2019 op met je partner Evelien. Waarom die keuze voor ondernemerschap?
“Als kleuter handelde ik al in knikkers, als tiener verhuurde ik mezelf als dj op feestjes. Het ondernemende zat er dus altijd al in. Nadat ik acht jaar bij een bank had gewerkt en een fintech-startup had opgezet en verkocht, wilde ik weleens wat anders. ‘Iets tastbaars en duurzaams’, dat waren de kernwoorden. Evelien en ik waren bezig met de inrichting van ons nieuwe huis en vroegen ons ineens af waarom er geen onlineplatform voor tweedehands kunst en design was. Dat werd Whoppah.”

 

Whoppah groeit hard, zowel qua omzet, verkochte items als organisatie. Welke eigenschap komt je het meest van pas in deze fase?
“Ik ben enthousiast en gedreven en kan mensen...