Dat een faillissement niet altijd het einde betekent is in retailland wel bekend. Miss Etam maakte zelfs twee keer een bankroet mee maar behoort nog altijd niet definitief tot het verleden. Hoelang houdt het damesmerk het deze keer vol?

 

“We moeten het goud, waarvan ik overtuigd ben dat we het in handen hebben, boven de grond krijgen.” Het zijn de woorden van Richard Turk, uitgesproken in september 2018, tijdens de voorganger van het RetailTrends Live-event. Hij heeft het over Miss Etam, de damesmodeketen waarvan hij op dat moment managing director is. De formule voor de ‘gewone Hollandse vrouw’ die ‘gewoon kleding’ wil, heeft volgens hem een enorme doelgroep van twee miljoen potentiële klanten in het middensegment. “Als je roept dat het midden dood is, zeg je dat die groep klanten dood is.”

Miss Etam is op dat moment druk bezig zichzelf opnieuw uit te vinden. Niet door een herpositionering, zoals veel retailers doen die het lastig hebben, maar door het concept te ‘revitaliseren’ voor dezelfde doelgroep. Kort daarvoor is in Amstelveen een nieuwe,...