Een webwarenhuis met van alles wat en vooral veel kookspullen. Zo kennen veel consumenten fonQ nog altijd, maar dat is de onlinespeler allang niet meer. Consumenten ontzorgen bij hun woninginrichting is de missie onder het huidige bestuur. Samenwerkingen met derden passen daarbij, maar in een keiharde platformstrategie ziet ceo Antoine Brouwer geen brood.


Eigenlijk is het jammer dat voor consumentendoorgaansalleen de showroom van fonQ op de begane grond van het splinternieuwe kantoorpandin Utrecht-West toegankelijk is. Een rondleiding door de kantoorruimten, een verdieping hoger, is minstens zo’n interessante ervaring. Niet alleen omdat alle ruimten ook daar met fonQ-meubels zijn ingericht en de huiselijke sfeer hebben die de etailer ook bij consumenten thuis probeert te brengen. En omdat vergaderruimten genoemd zijn naar vertrekken in een woning (woonkamer, werkkamer). Maar vooral omdat je na een lange wandeling door de kantoortuin bij een deur komt waarachter je plotseling in het eveneens splinternieuwe distributie centrum staat. “Volledig zelf ontworpen, helemaal naar eigen wens”, vertelt een trotse ceo Antoine Brouwer. Modulair en flexibel opgebouwd ook, en daardoor makkelijk bij te schaven. “Als opeens negentig procent van de omzet uit banken komt...