Wat plasticvrije zeep, milieuvriendelijke polo’s en biologische kamerplanten met elkaar gemeen hebben? Zowel Sprinklr, HappySoaps als Mr. NiceGuy wil winst voor het bedrijf combineren met de winst voor de wereld. Dit is hoe.
 

Marcel: “De meeste shampoo bestaat voor slechts twintig procent uit werkzame stoffen, de rest is water. Alle flessen belanden na gebruik bovendien in de verbrandingsoven omdat ze heel sterk zijn en niet gemaakt zijn voor recycling. ‘Kan dat niet anders?’ dachten mijn broer Marco en ik.”


Marco: “We onderzochten hoe we die twintig procent werkzame stoffen konden verwerken in een zeep. Zo is uiteindelijk de shampoo bar ontstaan, ons eerste product. Om zo toegankelijk mogelijk te zijn voor een grote groep Nederlanders hebben we ervoor gezorgd dat de shampoo bar goedkoper is dan shampoo in een plastic fles. De bar gaat namelijk drie keer langer mee.”
 

‘Je maakt geen impact als je alleen een niche aanspreekt'


Marcel: “Vanaf dat moment zijn we ons merk gaan uitbreiden. We hebben steeds...