Shoppende mannen, die staan toch buiten te wachten terwijl hun geliefde binnen de rekken afstruint? Fout, stellen de Amerikaanse onderzoekers van First Insight in 'The rise of the new male power shopper'. Shoppen is niet langer een domein dat wordt gedomineerd door dames. De mannelijke consument is in opmars en hij heeft een heel ander verlanglijstje dan zijn vrouwelijke tegenhangers.


3x goed om te onthouden, wil je je producten aan de man brengen

Het koopgedrag van mannen is behoorlijk aan het veranderen, stellen de onderzoekers. Ze shoppen vaker, zowel online als in fysieke winkels en passeren vrouwen in dat opzicht. Als retailmerk moet je dus af van de perceptie dat shoppen een ‘vrouwending’ is. Retailmerken die willen aanhaken op de opmars van de mannelijke koper moeten in hun assortiment en prijsstelling rekeninghouden met de wensen van de kritische man, die goed op de hoogte is van de prijzen in de markt. Mannen staan vaak open voor snufjes op het gebied van mobiele technologie...