Nike’s beroemde credo lijkt vandaag de dag eerder een missie dan een slogan. Waar veel retailers blijven hangen in strategische discussies, doét Nike gewoon en creëert zo een nieuwe standaard voor retail. En dat terwijl het in de eerste plaats nog altijd vooral een merk is. Een greep uit de slimste en meest vooruitstrevende ideeën.

Ga voor hyperlokaal & persoonlijk
Wat het is:
Nike by Melrose in Los Angeles is de eerste winkel volgens het nieuwe Nike Live-concept. Let op de naam. Die verwijst naar de directe invloed van de community. Het assortiment en de services zijn namelijk gebaseerd op data die NikePlus-members uit de stad deelden. Alles is afgestemd op lokale Nike-fans. Zo is er een passessie van vijftien minuten beschikbaar om de gehaaste hardloper aan een nieuwe outfit te helpen. NikePlus-members profiteren bovendien van voordelen, zoals het reserveren van nieuwe producten. Er is zelfs een curbside service, waarmee je je online-aankopen bezorgd krijgt in de auto. En alsof dat nog niet genoeg is, wordt het assortiment elke twee weken aangepast om in...