Met bekende voetballers als aandeelhouder én uithangbord is Balr in no time uitgegroeid tot een miljoenenmerk. Influencers zorgen dat steeds meer jongeren het logo dragen. Topman Juul Manders over hypes, mini-celebrity’s, druk op de cashflow en de eeuwige onrust om de top te bereiken. “Ons doel is om een top twintig global brand te zijn.”

Waar andere profvoetballers in hun vrije tijd graag gamen, is Demy de Zeeuw tijdens zijn actieve voetbalcarrière verknocht aan fashion en lifestyle. Veel van wat de oud-international (27 interlands) draagt of doet, wordt gekopieerd in de kleedkamer. Het inspireert De Zeeuw, dan spelend bij Spartak Moskou, tot het lanceren van een blog om zijn favoriete merken, gadgets, restaurants en steden met zijn volgers te delen. Een eigen merk komt pas serieus in beeld na een interview met oprichter Ralph de Geus van de website VoetbalPrimeur. Samen met serie-ondernemer Juul Manders – zakenpartner van De Geus – raken ze aan de praat over het ondernemerslandschap, merken en de kansen die online biedt. “Dat was onze verbindingsfactor. We spraken over onze zienswijze op de...