Zalando is in tien jaar tijd uitgegroeid tot de grootste online modeverkoper van Europa. Hoe wapent het Duitse platform zich voor het komende decennium? Voor het antwoord brengen we een bezoek aan het hoofdkwartier in Berlijn. Spoiler: iets met data, data en nog eens data.

“Iedereen heeft een favoriete winkel. Die van mij is een kleine boetiek in Milaan, in de straat waar de ouders van mijn vriend wonen. Ik ben er een paar keer geweest. Het assortiment is goed en de prijzen zijn redelijk. Wat de winkel speciaal maakt is de eigenaar, Elena. Zij is een van die mensen die heel goed zijn in hun werk. Ze heeft een goed beeld van wie ik ben. Ze herkent me als ik binnenkom, weet welke kleding ik heb en wil, wat mijn maten zijn en welke voorkeuren ik heb. Ze is zelfs zo goed in haar werk, dat ik niet eens meer langs hoef te komen om kleren te kopen. Ik kan gewoon mijn vriend vragen om wat nieuwe kleren voor me mee te nemen. Het is nog nooit voorgekomen dat iets niet paste of dat ik het niks vond. Het is altijd spot-on. Dat is precies wat wij ook willen bereiken.”
 

Zalando in...