Augmented reality, virtual reality, internet of things… Je komt bijna om in de technologie die de retailbranche moet innoveren. Zie dan de gimmicks nog maar eens te onderscheiden van de tools die daadwerkelijk relevant zijn. Waar het volgens Forrester echt om draait: een goede customerexperience, data en personalisatie. 

Het rapport ‘The top retail technology investments in 2018 - Retailers must distinguish hot from hype in tech investments’ van marktonderzoeker Forrester Research voelt als een koude douche op een hete zomerdag. Je schrikt klaarwakker en koelt meteen af. Het rapport laat zien dat de meeste grote Amerikaanse retailspelers zich het komende jaar niet laten opjutten door buzzwords als chatbots, internet of things (IOT) of augmented reality (AR) om grote investeringen te doen in technologie. Ondanks de grote druk op de sector door giganten als Walmart en Amazon die links en rechts startups en techbedrijven als Jet.com opkopen, en retailfuturisten die gimmicks aanprijzen als hét redmiddel voor kwakkelende bedrijven, hebben ze geleerd de kat uit de boom te kijken.

Potentie van...