27
nov

Intervisie 2018

Intervisie 2018

Locatie

DRU Cultuurfabriek te Ulft 

Programma

In één dag zorgen dat je in 2019 weer succesvol wordt in retail. Hoor het van Alibaba, PLUS, La Place, HUBO, LUSH en vele anderen. En ga speeddaten met categorymanagers en inkopers van diverse retailers. Geïnspireerd worden door anderen én je eigen inzichten delen, dát is INTERVISIE 2018. 

Dagvoorzitter Pauline de Wilde (o.a. presentatrice van Ondernemerszaken bij RTLZ) neemt je mee door het programma. In de ochtend delen aansprekende insiders hun gemaakte keuzes achter hun best-practices, die actueel aanslaan bij de consument. En vooral waarom. In food, non-food, DIY, out-of-home, buiten de branche én online. In ieder van deze segmenten laten we het woord aan de absolute top.

Daarnaast kun je speeddaten met één van de vele aanwezige inkopers, categorymanagers en ondernemers van o.a. Coop, KlusWijs, HEMA, Albert Heijn, PLUS, Maxxam, DGN Retail, Jan Linders, Etos, KARWEI e.v.a. 

Kijk voor meer informatie en aanmelden op www.retailintervisie.nl

Sprekers:
Keynote-spreker Jack Peters. De Nederlandse topman binnen het Europees directieteam, van de Chinese internetreus, deelt de toekomstplannen van Alibaba. Hoe ziet het businessmodel eruit? Jack neemt ons mee in de volgende stappen van Alibaba in Europa. Welke impact wordt voorzien voor Nederlandse retailers, ondernemers, fabrikanten en leveranciers? Welke mogelijkheden biedt dit jou en jouw organisatie?  

Gertjo Jansen, algemeen directeur DGN Retail (Hubo, Multimate, Decorette) licht ons toe wat er bij kwam (en komt) kijken om in deze branche slagvaardig te werken aan omzet en marge. Welke keuzes werden al gemaakt en wat zijn de voorgenomen keuzes voor 2019? Welke consequenties heeft dit voor fabrikanten en leveranciers? En welke inzichten geeft het retailers?

Brandmanager Margreet van Schaijk laat zien hoe de cosmeticaketen structureel zijn eigen koers vaart. Hoewel veel ‘duurzame initiatieven’ niet verder komen dan kleinschalig en goedbedoeld, combineert Lush het duurzame met een zeer innovatief assortiment én commercieel succesvolle operatie in 51 landen. Hoe kan jouw assortiment beleving en marge creëren op de winkelvloer? Welke aanknopingspunten zie jij voor retailers?

Jeffrey Jansen, commercieel directeur, neemt ons mee in de  keuzes die ten grondslag liggen aan het succes van de formule. En welke actuele ontwikkelingen La Place doorvoert om in de snel groeiende “out-of-home markt” succesvol te blijven. Last but not least staat Jeffrey stil bij de integratie van het merk, als premium private label, bij Jumbo. Wat kan jij als retailer, ondernemer, fabrikant of leverancier opsteken van het gemaksconcept - en de organisatie - van La Place?

Rober Delver, formulemanager bij PLUS, neemt ons mee in zijn toekomstvisie op het gebied van ‘gemak’ voor de consument en de rol die dit nog meer gaat krijgen in het formule-concept van deze retailer. Hoe kunnen fabrikanten en leveranciers hieraan bijdragen en ook de eigen omzet en marge ontwikkelen? Welke inzichten biedt dit voor andere retailers?

Henk Hofstede, sector bankier retail van ABN-Amro, zoomt in op de impact van blockchain op retail. Iedereen heeft er inmiddels wel van gehoord. Maar wat betekent dit toverwoord nu precies? Welke voordelen zijn hiermee te behalen? Welke partijen zijn hier concreet al mee bezig? Wanneer moet je hier mee gaan starten?

Spar University eigenaar Erwin Binneveld deelt hoe je gericht en succesvol onderscheid maakt in doelgroepen (studenten) en hoe je klanten aan je bindt. Hoe denkt deze generatie anders en wat zou hier anno 2018 uit meegenomen kunnen worden door andere retailers, om de customer journey en experience te versterken?
Welke gevolgen heeft deze gerichte doelgroep focus gehad voor assortimentskeuzes, verpakkingsvormen, maar ook de marge-opbouw en hoe vereenvoudigt technologie vanuit toepassingsmogelijkheden het koopproces?

Joseph Oubelkas, bestseller auteur (400 brieven van mijn moeder), sluit de dag op passende wijze af. Vol passie, enthousiasme en zelfs humor vertelt hij over zijn levensveranderende en onterechte gevangenschap in mensonterende Marokkaanse gevangenissen. Joseph deelt zijn belangrijke levenslessen. Hoe motiveer ik mijzelf als de wereld om mij heen uit elkaar valt? Hoe houd ik mijzelf overeind? Hoe geef ik de mensen om mij heen een teamgevoel en inspireer ik anderen?

Op www.retailintervisie.nl vind je alle sprekers en het volledige programma.