Video: Niet de consument, maar AI is je klant
Wat kun je als retailer met kunstmatige intelligentie (AI)? Nou heel veel, vertelt retailfuturist Kate Ancketill.
Wat kun je als retailer met kunstmatige intelligentie (AI)? Nou heel veel, vertelt retailfuturist Kate Ancketill.
Retailfuturist Howard Saunders trapte het event RetailTrends Topics af met een reis naar de retailtoekomst en onthult de grootste gamechanger waarmee we te maken hebben – een gamechanger waar niemand het over heeft.
Volgens thought leader Steven Van Belleghem staan we aan de vooravond van de flip van mobile first naar AI first. Tijdens het RetailTrends-event What's Next in Retail Tech gaf hij tips aan retailers hoe zij AI succesvol kunnen inzetten.
Sportwinkelketen Sprinter is de volgende retailer die slachtoffer is van een cyberaanval. Hoe kun je dit voorkomen en wat doe je als het toch gebeurt? Cybercrimespecialist Gina Doekhie legde het uit op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech.
Van alle technologische ontwikkelingen is kunstmatige intelligentie op dit moment misschien wel het meest hot. Hoe ga je als retailer of merk slim om met AI en welke valkuilen wil je vermijden? AI-expert Charida Dorder deelt tips.
Jonge, hongerige startups gaan de concurrentiestrijd winnen van traditionele retailmerken met een lange historie, zo is de teneur bij veel investeerders en marktkenners. Onterecht, stelt innovatie-expert Tom Goodwin tijdens What’s Next in Retail Tech.
Toeristen die het thuispubliek in binnensteden verdringen, bovenmatige franchising en – ach ja, natuurlijk – e-commerce: de uitdagingen voor winkelgebieden zijn bekend. Retailconceptdenker Ibrahim Ibrahim schetst in zijn boek Future ready retail mogelijke oplossingen.
Ondanks de pijn van de coronacrisis is retailfuturist Howard Saunders optimistisch. Zijn stelling: retailmerken hebben nu de unieke kans om hun positie in binnensteden te claimen en de winkelcentra te herdefiniëren voor een toekomst waarin zij een onmisbare rol spelen.
Hypes zijn aantrekkelijk voor zowel consumenten als merken. Merken die almaar meegaan in wat op dat moment hot is komen echter in de problemen, stelt strateeg en designexpert Alain Sylvain. Speciaal voor het RetailTrends-event Fans Love Brands heeft Alain Sylvain een webinar verzorgd.
Hoe overleef je in tijden van radicale innovatie? Transformatie-expert Peter Hinssen laat ons kennismaken met pioniers die zich aan die veranderingen aanpassen en in hun innovatie voorbij vandaag en zelfs morgen denken.
Zeepmerk Dr. Bronner's spant zich al drie generaties lang in voor een betere wereld en is daarbij niet vies van een beetje controverse. In deze video vertelt president Michael Bronner over de ontwikkeling en focus van het merk.
Gedachtelezen is geen sciencefiction meer. Daar weet Roeland Dietvorst, neurowetenschapper- en marketeer, alles van. Hij deelde zijn inzichten.
De Britse trendwatcher Jack Stratten ziet verschillende lichtpuntjes voor de fysieke retail. “Retailers investeren komend jaar in de details die de winkelervaring net iets beter maken.” In dit RetailTrends-webinar deelt Jack Stratten de retailtrends voor 2021.
Hoe kun je je groei aanwakkeren in een tijd van digitale disruptie? Die vraag staat centraal in dit webinar van de Amerikaan Steve Dennis. Hij werkte jarenlang bij warenhuisgigant Sears en adviseert nu retailers op het gebied van groei en innovatie.
Veertig jaar na oprichting maakt ijsmerk Ben & Jerry’s zich nog steeds – vaak met een knipoog – sterk voor een rechtvaardiger wereld. En door de coronacrisis worden sociale impact, merkbouw en duurzaamheid alleen nog maar belangrijker. Grondlegger Jeff Furman spreekt in dit webinar over het bewaken van je sociale missie, risico’s nemen en of je als merk ooit genoeg impact kunt maken.
Het zijn de consumenten van de toekomst: Generatie Z, oftewel de jongeren geboren tussen 1995 en 2010. Wat moet je als retailer weten over deze groep? Lecyca Curiel (1998) en Jahkini Bisselink (1999) doen onderzoek naar hun eigen generatie en zetten de belangrijkste kenmerken op een rij.
Nu de acute noodsituatie van de corona-uitbraak achter ons ligt, is het tijd om te kijken wat de impact is op de toekomst van retail. Hoe kunnen we toewerken naar herstel? Maar ook: wat zal nooit meer hetzelfde worden? Trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk werpt een blik op de toekomst.
Hoe creëer je kansen en maak je van 1,5 meter 1,5 keer beter? Lori van Waes van Crossmarks zet in verschillende concrete stappen en met veel inspirerende voorbeelden uiteen hoe je met jouw retailformule structureel competitief voordeel kunt behalen.
Consumenten komen niet voor spullen naar je winkel, maar voor een waardevolle besteding van hun tijd. Dat is het uitgangspunt van Joe Pines concept van de experience economy. Wat betekent de coronacrisis voor de invulling van retail als ervaringsgerichte industrie op de langere termijn? Kijk de webinar terug.
Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!