Webinars








Het nieuwe leven in de winkelstraat

Toeristen die het thuispubliek in binnensteden verdringen, bovenmatige franchising en – ach ja, natuurlijk – e-commerce: de uitdagingen voor winkelgebieden zijn bekend. Retailconceptdenker Ibrahim Ibrahim schetst in zijn boek Future ready retail mogelijke oplossingen.


De toekomst van retail

Ondanks de pijn van de coronacrisis is retailfuturist Howard Saunders optimistisch. Zijn stelling: retailmerken hebben nu de unieke kans om hun positie in binnensteden te claimen en de winkelcentra te herdefiniëren voor een toekomst waarin zij een onmisbare rol spelen.






De verkoopkansen van gedachtelezen

Gedachtelezen is geen sciencefiction meer. Daar weet Roeland Dietvorst, neurowetenschapper- en marketeer, alles van. Hij deelde zijn inzichten.


Terugkijken: Trends in Retail 2021

De Britse trendwatcher Jack Stratten ziet verschillende lichtpuntjes voor de fysieke retail. “Retailers investeren komend jaar in de details die de winkelervaring net iets beter maken.” In dit RetailTrends-webinar deelt Jack Stratten de retailtrends voor 2021.



Terugkijken: Ben & Jerry's, ijs met impact

Veertig jaar na oprichting maakt ijsmerk Ben & Jerry’s zich nog steeds – vaak met een knipoog – sterk voor een rechtvaardiger wereld. En door de coronacrisis worden sociale impact, merkbouw en duurzaamheid alleen nog maar belangrijker. Grondlegger Jeff Furman spreekt in dit webinar over het bewaken van je sociale missie, risico’s nemen en of je als merk ooit genoeg impact kunt maken.


Wat retailers moeten weten over Generatie Z

Het zijn de consumenten van de toekomst: Generatie Z, oftewel de jongeren geboren tussen 1995 en 2010. Wat moet je als retailer weten over deze groep? Lecyca Curiel (1998) en Jahkini Bisselink (1999) doen onderzoek naar hun eigen generatie en zetten de belangrijkste kenmerken op een rij.